داستان موفقیت پرندگان خشمگین

۲۹خردادماه،

«پرندگان خشمگین» به پدیده‌ای محبوب در میان اغلب مردم در سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند.
حالا دیگر کاربران مختلف از هر سن و هر موقعیتی حمله به قلعه خوک‌ها با پرندگان مختلف اما خشمگین را دست کم یک بار تجربه کرده‌اند.
این بازی پر طرفدار که در ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ توسط شرکت فنلاندی Rovio و ابتدا برای گوشی‌های آی‌فون طراحی شده بود به سرعت با استقبال گیمرها مواجه شد تا جایی که تا حالا ۱۲ میلیون نسخه از آن در فروشگاه اپل به فروش رسیده است.
این استقبال گسترده سبب شد مدیران شرکت Rovio خیلی زود به فکر طراحی و تولید این بازی برای دستگاه‌های دیجیتال شخصی مبتنی بر نمایشگرهای لمسی بیفتند تا در نهایت پرندگان خشمگین به گوشی‌ها و تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های آندروید، سیمبین و ویندوزفون هم راه پیدا کنند و بعدها به کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی هم بیایند.
این بازی حالا عنوان موفق‌ترین و پر طرفدارترین بازی و اپلیکیشن موبایل را به دست آورده و البته سود قابل توجهی را هم نصیب شرکت تولیدکننده‌اش کرده است. در واقع موفقیت بازی پرندگان خشمگین به خاطر وجود ترکیبی از طراحی جذاب، شکل جالب و طنز گونه و البته قیمت پایین و حتی اغلب رایگان بوده است. همه این عوامل به تدریج سبب افزایش محبوبیت و به دنبال آن بالا رفتن تعداد دانلود این بازی شدند تا جایی که پرندگان خشمگین توانستند ژانر جدیدی را در بازار بازی‌های ویدئویی و موبایل ایجاد کرده و رقابتی جدی را در آن ایجاد کنند.

** محبوبیتی فراگیر
شرکت Rovio در اوایل ماه مه سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که دانلود یک میلیارد نسخه از این بازی را جشن گرفته است و سعی دارد طرفدارانش را با ارائه نسخه‌هایی جدید و جالب‌تر همچنان همراهی کند. آخرین آمار در این زمینه اما نشان می‌دهد که بازی پرندگان خشمگین تا حالا ۱٫۷ میلیارد بار در جهان و برای پلت‌فرم‌های مختلف چه به صورت نسخه‌های معمولی و چه نسخه‌های خاص از آن، دانلود شده است. شاید مدیران شرکت Rovio وقتی در دسامبر سال ۲۰۰۹ برای اولین بار این بازی را روانه بازار کردند، فکرش را هم نمی‌کردند که پرندگان خشمگین و خوک‌های مهاجم و خونسرد آن بتوانند چنین محبوبیتی در سرتاسر دنیا پیدا کرده و درآمد هنگفتی را برای آنها به ارمغان بیاورند.
روند رشد، دانلود و فروش بازی پرندگان خشمگین در نهایت سبب شد سرمایه بازار شرکت Rovio در ماه مارس سال ۲۰۱۱ و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های Accel Partners، Atomico و Felicis Ventures تا ۴۲ میلیون دلار افزایش پیدا کند. یک سال بعد در ماه مارس سال ۲۰۱۲ شرکت Rovio توانست شرکت
Futuremark Games Studio را که بخش طراحی بازی شرکت Futuremark بود، به قیمت نا معلومی بخرد تا فعالیتش در عرصه بازی و گیم را گسترش بدهد. روز نهم ماه مه همین سال هم Rovio دانلود یک میلیارد نسخه از بازی پرندگان خشمگین را جشن گرفت.
این شرکت در پایان سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که درآمد حاصل از فروشش در این سال به بیش از ۱۰۶ میلیون دلار رسیده است. Rovio به دنبال افزایش محبوبیت و نفوذ بازی پرندگان خشمگین در بازار و کسب درآمد چشمگیر از این بازی حتی از تصمیمش برای ساخت سریال و فیلم پرندگان خشمگین خبر داد و اعلام کرد که فیلم سینمایی آن را احتمالا تا سال ۲۰۲۴ با همکاری شرکت‌های فیلم‌سازی معتبر تولید کرده و اکران می‌کند.
محبوبیت پرندگان خشمگین حالا آنقدر زیاد شده است که پارکی به همین نام در شهر چانگشا چین راه‌اندازی شده تا طرفداران این بازی بتوانند لذت بازی با پرندگان خشمگین واقعی را تجربه کنند. مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش این پارک تیرکمان‌های بسیار بزرگی است که در قسمت‌های مختلف آن تعبیه شده است تا به بازدید کنندگان امکان حمله مستقیم به قلعه خوک‌ها را بدهد.
به گزارش دنیای اقتصاد در این قسمت بازدیدکنندگان می‌توانند پرندگان عصبانی را که این بار به صورت عروسک‌های پولیشی بزرگ طراحی شده‌اند، در داخل این تیر کمان‌های بزرگ قرار داده و به سمت مواضع خوک‌ها نشانه گیری کنند. این پارک در راستای برگزاری فستیوالی برای کاهش استرس در این شهر راه اندازی شد. جالب است بدانید که جدیدترین تحقیقات ثابت کرده که بازی‌هایی مثل پرندگان خشمگین می‌تواند به تقویت حافظه کمک کرده و مانع از ابتلابه بیماری آلزایمر در اشخاص شود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.