داستان ۴ زن در شهری میان تاریکی و خدایی که «محبت» است

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/11-2-1391/IMAGE634713984198278195.jpg

/Images/News/Larg_Pic/11-2-1391/IMAGE634713984267074315.jpg

به گزارش خبرآنلاین، «شهری میان تاریکی» رمانی اجتماعی درباره‌ چهار شخصیت زن است که روایت داستانی آن در هریک از فصل‌های بیست‌گانه‌ کتاب توسط یکی از شخصیت‌ها صورت می گیرد. شخصیت‌ها در این رمان در ابتدا درگیر زندان درون خود هستند که در پایان، پس از بیرون آمدن از زندان درون خود، به آزادی در اجتماع می‌رسند. این رمان داستان زندگی زنان در جامعه‌ ایرانی را با نگاهی مدرن بررسی می‌کند.

داستان رمان «شهری میان تاریکی» در فصل پاییز شکل می‌گیرد و به زمستان ختم می شود. این رمان از زاویه دید زن‌ها شکل گرفته و مردان نقش مکمل دارند که به شخصیتِ تعبیری، از دیدِ زن تبدیل شده‌اند.

ناشر درباره این کتاب معتقد است «هر چهار شخصیت اصلی زن در رمان درگیر یک کشمکش درونی است که در انتها هرکدام با چالش هایی به شناخت این گره ها دست می‌یابند، هرچند بعضی از آن‌ها قربانی تصمیمات خود شده و خواهند شد اما چیزی که در انتها نه به عنوان یک جمع بندی، بلکه به عنوان یک آغاز از منِ درونی کاراکتر ها عاید می شود شاید مهمترین نتیجه ای باشد که از ابتدا نویسنده به دنبالش بوده‌است.» هورناز هنرور، جدا از نوشتن و ترجمه، فعالیت‌هایی در عرصه فیلمسازی داشته و تاکنون جوایزی نیز در این زمینه به دست آورده است.

بنابراین گزارش «خدا محبت است»، با مقدمه احمد تمیم داری، در برگیرنده آیاتی از قرآن مجید و کتاب‌های آسمانی انجیل، تورات و زبور و اشعار مرتبط با آن آیه و محتوای آن از شاعران مطرح درباره موضوع محبت است که به تازگی از سوی آموت منتشر و روانه بازار نشر شده است.

فریده برنگی، تدوین کننده این کتاب خواندنی درباره آن می‌گوید: «معتقدم انسان همواره در بند بوده و درد همزاد بشر است. هر فردی با توجه به باورها و اعتقاداتش به نوعی درمانی برای دردهایش می‌یابد. در این رهگذر در ادبیات فارسی شعرهای بسیاری پیرامون روان انسان، دردهای بشری و محبت را به عنوان راهکاری برای رهایی از آن مطرح کرده‌اند. از سوی دیگر آیات بسیاری در قرآن و دیگر کتاب‌های آسمانی نیز بر محبت تاکید ویژه‌ای داشته‌اند. در این کتاب با تاکید بر این موضوع که منشا تمامی دردهای انسان در ندانستن است نمونه آیات و اشعار پیرامون محبت را ارایه کرده‌ام.»

وی همچنین درباره تصاویر موجود در این کتاب نیز اینچنین توضیح می دهد: «در متن این کتاب از تصاویر پرنده استفاده کرده‌ام. پرنده سمبل رها شدن و به اوج رسیدن است. با استفاده از این تصاویر سعی کرده‌ام تنهایی انسان را نشان دهم، تنهایی که به قفس می‌ماند و تنها مهر و محبت می‌تواند او را از آن رهایی بخشد.»
 

رمان «شهری میان تاریکی» با قیمت ۷۵۰۰ تومان و «خدا محبت است» با قیمت ۴۰۰۰ تومان منتشرشده است.
 

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها(در صورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.