داعش، هسته‌های ترور را در کشورهای اروپایی فعال می‌کند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

منصوری آرانی:

داعش، هسته‌های ترور را در کشورهای اروپایی فعال می‌کند

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اعضای گروهک داعش بعد از بازگشت به کشورهایشان هسته‌های ترور را در کشورهای اروپایی فعال خواهند کرد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برافراشتن پرچم داعش در برخی کشورهای اروپایی از سوی هواداران این گروهک تروریستی، اظهار کرد: داعش زاییده تفکرات اطلاعاتی غربی‌هاست و آنها برای مبارزه با اسلام ناب محمدی (ص) گروههایی مثل طالبان، القاعده و داعش را به وجود آوردند و آنها را تحت حمایت و پوشش خود قرار دادند تا با جریان زلال انقلاب اسلامی مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه داعش، طالبان یا القاعده بدون حمایت و پشتیبانی غربی‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، افزود: حمایت و پشتیبانی غرب و اروپا از این گروهک‌ها امری مسلم است و هدف‌شان این است که کشورهای اسلامی را به خودشان مشغول کنند و درون کشورهای اسلامی خلایی ایجاد کنند که آنها بتوانند از این مشکلات و دعواها استفاده‌های خاص خود را ببرند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس ادامه داد: اعضای گروهک داعش و هواداران آنها چه در کشورهای غربی و اروپایی تظاهرات کنند یا نه، تحت حمایت و پوشش این کشورها قرار دارند.

منصوری آرانی با اشاره به جلسات خود با گروه‌های دوستی پارلمانی اروپا یادآور شد: آنها در این جلسات همواره خودشان ابراز نگرانی می‌کردند که افرادی از اروپا در گروهک‌هایی مثل داعش عضویت پیدا کردند و آموزش‌های تروریستی دیده‌اند و وقتی به کشورهایشان برگردند هسته‌های ترور را در کشور خود به وجود می‌آورند و در واقع آنها بمب‌های متحرکی هستند که می‌توانند آسیب جدی به امنیت کشورهای اروپایی وارد کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من این است که در آینده نه چندان دور اعضای داعش به کشورهایشان بر می‌گردند، هسته‌های ترور را در کشورهای اروپایی به وجود می‌آورند و ما شاهد ترورها، انفجارها و ناهنجاری‌هایی خواهیم بود که توسط همین افراد در اروپا اتفاق می‌افتد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: این خطر بسیار بزرگی است که اگر اروپایی‌ها امروز جلوی آن را نگیرند بی‌شک در دو دهه آینده وضعیت بغرنجی در ارتباط با ترور در اروپا پدید می‌آید.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.