داعش دختر بچه‌ های ایزدی را به حراج گذاشت!

ممتاز نیوز :  تروریست ها زنان و دختران را بر حسب سن از ۴۱ تا ۱۶۵ دلار به فروش می رساند.

dustaan.com-داعش دختربچه‌ های ایزدی را حراج کرد!به گزارش ممتاز،سازمان ملل یک سال پس از انتشار ارقامی درباره خرید و فروش دختران و زنان از سوی گروه تروریستی داعش صحت اخبار منتشر شده را تایید کرد؛ اخباری که نشان می دهند تروریست ها زنان و دختران را بر حسب سن از ۴۱ تا ۱۶۵ دلار به فروش می رساند.
در ماه نوامبر گذشته فهرستی روی خروجی سایت های اینترنتی قرار گرفت که قیمت خرید و فروش زنان دربند عراقی به ویژه از طایفه ایزدی را به وسیله گروه تروریستی داعش نشان می داد. سازمان ملل در آن زمان از تایید این ارقام خودداری کرد و اکنون «زینب بانغورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور زنان قربانی خشونت جنسی می گوید این آمار و ارقام واقعی است.نماینده سازمان ملل افزود: دختران مانند بشکه نفت (به دست داعش) خرید و فروش می شوند. هر دختر میان ۵ یا ۶ مرد دست به دست می شود و در برخی موارد این مردان به عنوان فدیه آزادی دختران هزاران دلار از خانواده هایشان می گیرند.

وی افزود: فهرست قیمت ها آسان است؛ مسن ترین ها ارزان ترند و همه با دینار عراقی مبادله می شوند، اما معادل دلاری قیمت ها حاکی از آن است که دختران خردسال بین یک تا ۹ ساله حدود ۱۶۵ دلار به فروش می رسند. دختران نوجوان ۱۲۴ دلار و زنان جوان بالای ۲۰ سال با قیمت پایین اما متفاوت خرید و فروش می شوند، زنان بالای ۴۰ سال همگی بدون استثنا ۴۱ دلار فروخته می شوند.

بانغورا تصریح کرد: اولویت فروش دختران ابتدا به سلسله مراتب فرماندهی و ریاستی داعش است یعنی اول دختران را به سران داعش عرضه می کنند و در مرحله بعد به ثروتمندانی که پول خوبی برای این قربانیان جنسی می دهند و سایر نیروهای داعش در مرحله سوم قرار دارند.

گروه تروریستی داعش مرتکب جنایات بی شماری در عراق و سوریه شده است.

در همین حال پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز» نیز گزارش داد، خانم «رساله شرکانی» فعال حقوق بشر ایزدی تصریح کرده است که داعش سه بازار برای این کار دارد و این گروهک زنان و دختران ایزدی را در بازارهای خود در فلوجه، موصل عراق و الرقه سوریه به قیمت یک دلار به فروش می رساند.

وی افزود: داعش اواخر ماه رمضان شمار زیادی از دختران ایزدی را به عنوان جایزه به عناصر خود هدیه داد.

شرکانی در ادامه از دولت عراق و سازمان های بین المللی خواست تا برای آزاد سازی این دختران و زنان فورا اقدام کنند و مانع جنایت های بیشتر داعش شوند.

داعش صدها دختر و زن ایزدی را از زمان به اشغال درآوردن برخی مناطق عراق به ویژه منطقه سنجار ربود و آنان را به عنوان کنیز در اختیار عناصر خود قرار داد.

کمیته زنان و کودکان مجلس عراق چند روز پیش اعلام کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش از زمان اشغال موصل در تابستان گذشته، هزار و۶۰۰ زن ایزدی را ربوده است.

کمیته زنان و کودکان مجلس عراق اعلام کرد تاکنون ۳۵۰ نفر از این تعداد از چنگال داعش نجات یافته اند.

گروه تروریستی داعش ماه اگوست سال گذشته (مرداد- شهریور) با حمله به منطقه سنجار واقع در استان نینوا که اکثریت ساکنان آن ایزدی هستند، این منطقه را اشغال کرد و دست به کشتارهای وحشیانه ای در این شهر زد که در پی آن حدود ۴۰۰ هزار ایزدی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

ایزدی ها اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق، سوریه، جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند.

ایزدی ها به گویش خاصی از زبان کردی صحبت می کنند، آیین شان آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی است؛ یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.