«داغ‌ترین نقطه زمین» کجاست؟

دانشمندان پس از بررسی‌های مجدد، عنوان داغترین دمای تجربه شده در جهان را به «دره مرگ» واقع در کالیفرنیا اعطا کردند.
به گزارش ایسنا، پیش از این شهر العزیزه لیبی با ۱۳۶٫۴ درجه فارنهایت این عنوان را داشت، اما بررسی‌های مجدد محققان پس از ۹۰ سال نشان داده که کالیفرنیا در دهم ژوئیه ۱۹۱۳ با ۱۳۴ درجه فارنهایت گرمترین دمای جهان را خود تجربه کرده است.
دمای پیشین ثبت شده برای لیبی که در ۱۳ سپتامبر ۱۹۲۲ در یک پایگاه نظامی ایتالیایی ثبت شده بود، همیشه با تردید روبرو بود، اگرچه کشور لیبی همیشه با دماهای بالا روبرو بوده است.
شهر العزیزه در ۵۶ کیلومتری جنوب غرب تریپولی در ساحل مدیترانه قرار دارد. این دریا از تاثیر قابل توجهی بر محیط اطراف خود برخوردار بوده که هیچ کدام از آنها از این دمای بالای ثبت شده برای العزیزه برخوردار نبوده‌اند.
دانشمندان با مقایسه دمای ثبت شده برای منطقه با دماهای ثبت شده پیش و پس از این سال دریافتند که آنها با هم سازگار نبوده و به بررسی رکوردهای تاریخ برای ارزیابی دماهای معقول پرداختند.
آنها با شناسایی و بررسی کتاب ثبت دمای اصلی دریافتند که پنج مشکل اصلی در اعلام لیبی برای برخورداری از داغترین دمای جهان وجود دارد: این تجربه توسط یک ناظر جدید و بی‌تجربه ثبت شده بود، دما با ابزاری سنجیده شده که حتی در آن زمان نیز قدیمی محسوب می‌شده، محل نظارت نمایشگر محیط اطراف آن نبوده، میان دماهای سنجیده شده در دیگر بخشهای منطقه سازگاری وجود نداشته و با دماهای ثبت شده پس از آن سال خوانش نداشته است.
این دانشمندان دریافتند که دمای اعلام شده تا ۱۲٫۶ درجه فارنهایت بیشتر از دمای ممکن در آن ناحیه بوده است.
این اطلاعات به جوامع دارای تجربیات هوای بسیار شدید کمک می‌کند تا یک برنامه جامع را برای این شرایط ایجاد کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.