دامداران تاکنون درخواستی برای نهاده جو نداشته‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت پشتیبانی اموردام وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال توضیحاتی نسبت به خبر“توزیع ناعادلانه نهاده جو بین دامداران” واکنش نشان داد.

در توضیحات این شرکت دولتی آمده است: باعث تاسف است که برخی از دوستان دراتحادیه ها بدون اشراف کافی و شاید صرفا به دلیل کسب اطلاعاتی نادرست به بیان برخی مطالب غیر واقعی و غیر منطقی در خصوص عملکرد شرکت در حوزه توزیع خوراک دام به ویژه نهاده جو می پردازند که بیان پاره ای مطالب در اینجا الزامی به نظر می رسد.

نخست: قیمت تمام شده هرکیلوگرم نهاده جو با احتساب هزینه حمل برای شرکت تقریبا ۷۲۰ تومان محاسبه می شود که البته شرکت هر کیلوگرم نهاده جو را به قیمت یارانه ای و بسیار پایین تر از قیمت تمام شده به دامداران عرضه می نماید.

دوم: هدف از عرضه نهاده جو به قیمت یارانه ای، حمایت از تولید، بهره مندی دامداران از آن و ارائه محصولات با قیمت مصوب است نه ارائه آن با قیمت دلخواه در بازار آزاد.

سوم: هیچ درخواستی تاکنون از سوی دامداران گوشتی به شرکت در خصوص نهاده جو اعلام نشده است.

چهارم: طی هماهنگی صورت گرفته با دامداران شیری، نهاده جو با قیمت یارانه ای به آنها عرضه و درنتیجه شیر با قیمت مصوب به بازار عرضه خواهد شد.

پنجم: توزیع خوراک دام یارانه ای به صورت غیرمنطقی، بدون برنامه و بدون تعامل مناسب وهمچنین عدم تعیین قیمت مصوب قطعا موجب ایجاد بحران ها و تنش های فراوانی در بازار و متعاقبا جامعه خواهد شد که نمونه آن را درگذشته شاهد بوده ایم که طبیعتا ضرر وزیان آن مستقیما بر مصرف کننده وارد خواهد شد.

ایجاد این بحران ها که ناشی از عدم برنامه ریزی و توزیع غیر منطقی است، قطعا با سیاست توزیع یارانه ای خوراک دام، اهداف عدالت محور دولت محترم و اتحادیه های مربوط مغایرت داشته و فاقد توجیه مناسب است و قطعا موجب بروز تبعیض خواهد شد.

در پایان یه همه تولیدکنندگان، اتحادیه ها و واحد های مرتبط با محور کاری شرکت اعلام می داریم و راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با تمام توان آماده ارائه خدمات مناسب و منطقی به همه تولیدکنندگان می باشیم و از نظرات و پیشنهادات همه تولیدکنندگان و همکاران چه در بخش دولتی و  چه دربخش خصوصی برای رفع موانع، مشکلات و سوء تفاهمات استقبال می کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.