دامپزشکی متولی تولید غذای سالم

مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد بمناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد:دامپزشکی به عنوان متولی تولید غذای سالم در کشور نقش تعیین کننده ای در مقابله با بروز بحران دارد .

به گزارش ایانا دکتر صادقی گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری های دامی ارایه آموزش های لازم، تامین تجهیزات، ایمن سازی جمعیت در معرض خطر ، برنامه ریزی پایش و بررسی وجود موارد احتمالی بیماری مورد توجه این اداره کل است که در این راستا آموزش مهمترین و کلیدی ترین بخش در مدیریت بحران است که در دو سطح آموزش به همکاران و گروه های هدف جامعه انجام می شود و همکاران شاغل در مجموعه دامپزشکی و دستگاه های مرتبط همچون مرکز بهداشت و مراکز تابع جهاد کشاورزی مورد آموزش های لازم در این خصوص قرار می گیرند.

وی عملیاتی شدن این طرح ها را منوط به فراهم بودن تجهیزات معدوم سازی بهداشتی، قرنطینه، لباس و سایر موارد حفاظت شخصی اکیپ ها، سم پاشی، واکسیناسیون، مواد ضد عفونی کننده همچون آهک، سم و انواع دارو توسط ارگان های مختلف و همکاری های بین بخشی عنوان کرد. .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پایش بیماری ها، نمونه برداری و انجام آزمایش های سرولوژی و کانون یابی بیماری از طریق بررسی موارد مشکوک تلفات دام و طیور نیز به صورت مستمر خبرداد و گفت: دامپزشکی برای مدیریت بحران از سامانه پایش بیماری ها جهت شناسایی کانون ها و تجزیه و تحلیل داده ها، ارایه گزارش وقوع حادثه و تعیین صحت و سقم برای تشکیل ستاد مرکزی بحران استفاده می کند.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.