دامپلینگ گلابی شکم پر

۱۹م آذر ،

pear-dumplings-1

چه گلابی های فوق العاده ای !!!
این گلابی  های ظریف را می توانید باهر چیزی که دوست دارید پر کنید، با چیزهای خوشمزه و شیرین .. و به عنوان غذا یا دسر سرو کنید ، همه فکر می کنند که ساعت ها برای آن زحمت کشیده اید ! فقط مراحل زیر را برای آماده کردن این غذای فوق العاده زیبا به کار ببندید .

مواد لازم :
۲ عدد گلابی رسیده
۲ قاشق غذاخوری کره فندق شکلاتی (مارکهای مختلفی موجود است ولی مارک Nutella را باید دیده باشید )
۲ قاشق غذا خوری پنیر آبی (blue cheese)
خمیر دامپلینگ
۱ تخم مرغ
۱-۲ قاشق غذاخوری آرد برای جلوگیری از چسبیدن خمیر

 طرز تهیه خمیر دامپلینگ :
 خمیر دامپلینگ به صورت آماده موجود است، اگر نتوانستید خمیر آماده تهیه کنید ، می توانید خودتان درست کنید .
برای تهیه خمیر دامپلینگ ۲ پیمانه آرد را با نصف پیمانه آب گرم و کمی نمک مخلوط کنید ، خمیر باید نرم بوده و به دست نچسبد. اگر چسبنده بود کمی آرد اضافه کنید و داخل کیسه فریزر  به مدت  یک ربع تا نیم ساعت بگذارید بماند . در مرحله بعدی خمیر را به اندازه دلخواه تقسیم کرده و هر قسمت را گرد کنید و با وردنه به شکل دایره پهن کنید . برای این غذا قطر دایره خمیرتان باید حدود ۲۵ سانتیمتر باشد .

دستورالعمل :

مرحله ۱
اگر خمیر دامپلینگ آماده دارید، آن را از فریزر خارج کنید و بگذارید نیم ساعت بماند تا باز شود ،فر را هم روشن کرده و روی ۳۷۵ درجه  فارنهایت قراردهید .

pear-dumplings-2

مرحله ۲
پوست گلابی را بکنید و سپس ته گلابی را ببرید طوری که صاف بایستد . حالا محتویات هسته داخل گلابی را خارج کنید . سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید تا فرم گلابی حفظ شود .

pear-dumplings-3

مرحله ۳
هنگامی که تمام دانه ها برداشته شد، با استفاده از یک قاشق کوچک، داخل یکی از گلابی را با ۲ قاشق غذا خوری کره فندق شکلاتی و گلابی دیگر را با ۲ قاشق غذاخوری پنیر آبی پر کنید. سعی کنید کامل داخل آن را پر کنید .

pear-dumplings-4

pear-dumplings-5

مرحله ۴
تخم مرغ خود را با یک قاشق غذا خوری آب در یک کاسه کوچک هم زده و کنار بگذارید.
یک قاشق چای خوری آرد را بر روی یک سطح صاف و تمیز بپاشید ،حالا خمیر پیراشکی را روی آرد پهن کنید ، خمیر شما باید به اندازه ای باشد که گلابی را در داخل خود جای دهد ، حدود ۲۵ سانتیمتر قطر .
گلابی پرشده خود را درست در مرکز خمیر قرارداده و به آرامی مقدار کمی آرد بپاشید. مخلوط تخم مرغ را با یک برس روی تمام لبه دایره خمیر بمالید .
حالا خمیر را دور گلابی جمع کنید و سعی کنید شکل آن را حفظ کنید . جایی که لبه ها به هم متصل می شوند ، با برس مجدد مایع تخم مرغ ، مطمئن شوید که به هم چسبیده اند . خمیر را در بالای گلابی محکم جمع کنید جوری که همه گلابی را بپوشاند .

pear-dumplings-6

مرحله ۵
با استفاده از یک خمیر،برگ گلابی را مطابق شکل درست کنید و آنها را در بالای گلابی با استفاده ازکمی مایع تخم مرغ بچسبانید .
این برگ ها علاوه بر زیبایی می توانند مفید باشند چون می توانید نوع آنها را مشخص کنید به طور مثال می توانید برای گلابی با کره فندق،  یک برگ و برای گلابی با پنیر ، ۲ برگ بگذارید .

pear-dumplings-7

مرحله ۶
با برس ، مایع تخم مرغ را روی همه سطح گلابی بکشید . گلابی ها را داخل ظرفی که کمی چرب شده ، گذاشته و به مدت ۳۵- ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید ، تا زمانی که طلایی قهوه ای شوند . می توانید با انواع آجیل و توت فرنگی سروکنید ، نوش جان

pear-dumplings-8

آی بانو


جدیدترین مقاله های دانستنیهای زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.