دام متصدی کافی‌نت، برای مشتریان بی‌احتیاط

متصدی یک کافی نت که از درآمدش ناراضی بود با نصب نرم افزار جاسوسی روی سیستم هایش دام وسیعی برای مشتریانش پهن کرد. او با به دست آوردن اطلاعات محرمانه مشتریان به حساب بانکی آن ها دستبرد می زد.
تحقیقات پلیس در این باره زمانی آغاز شد که مردی به دادسرای ناحیه ۳۱ تهران رفت و گفت سارقان ناشناس به حساب بانکی اش دستبرد زده اند. این مرد جزئیات این حادثه را برای بازپرس روح ا… رئیسی این طور شرح داد: چند روز قبل متوجه شدم موجودی حساب بانکی ام صفر شده است. وقتی با دقت صورتحسابم را کنترل کردم فهمیدم حدود ۶ میلیون تومان از پول هایم به شکل اینترنتی به حساب دیگری منتقل شده است.
این در حالی بود که من چنین کاری را انجام نداده بودم و روحم نیز از این موضوع بی خبر بود. وقتی از بانک در این باره توضیح خواستم رئیس بانک گفت به احتمال زیاد رمز دوم حسابم لو رفته است و سارقان اینترنتی با استفاده از آن پول هایم را سرقت کرده اند.
به دنبال این اظهارات، تحقیقات پلیس با بررسی حسابی که پول ها به آن واریز شده بود آغاز شد. تحقیقات پلیس در این باره نشان داد تبهکاران سایبری پول های شاکی را به حسابی منتقل کرده اند که با مدارک جعلی افتتاح شده است. از این رو ردیابی سارقان ممکن نبود. در شاخه ای دیگر از تجسس های پلیسی کارآگاهان به بازجویی از شاکی پرداختند تا به اطلاعات بیشتری در این باره دست یابند.این مرد در این باره گفت: چند روز قبل پسرم که در یکی از شهرستان ها دانشجو است با من تماس گرفت تا برایش مبلغی پول بفرستم.
من هم به یک کافی نت رفتم تا این کار را از طریق اینترنت انجام دهم. زمانی که در کافی نت بودم دقت کردم تا کسی رمز دومم را نبیند و همه چیز به خوبی انجام شد و من متوجه مورد مشکوکی نشدم.
این اطلاعات اولین سرنخ را در اختیار ماموران گذاشت. چرا که ممکن بود اطلاعات محرمانه حساب شاکی در کافی نت لو رفته باشد. به همین دلیل ماموران در پوشش مشتری وارد آنجا شدند و به بررسی یکی از سیستم ها پرداختند.جست وجوی ماموران در سیستم های کافی نت نشان داد نرم افزاری جاسوسی به نام کیلاگر روی سیستم ها نصب شده است که به کمک آن یک نسخه از اطلاعات تمام کاربرانی که به آن جا مراجعه می کنند کپی می شود.
این نرم افزار طوری طراحی شده بود که وقتی کاربر از صفحه کلید استفاده می کرد تمام اقداماتش در حافظه جانبی رایانه ذخیره می شد و به این ترتیب مسئول کافی نت بعد از خروج کاربر از آن جا به اطلاعات محرمانه او از جمله رمز دوم حسابش دسترسی پیدا می کرد و به سادگی به حساب بانکی اش دستبرد می زد.
به گزارش خراسان با برملا شدن این موضوع، متصدی کافی نت که جوانی ۲۸ ساله به نام شاهد بود بازداشت شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی، صبح دیروز به دادسرا منتقل شد و توسط بازپرس رئیسی تحت بازجویی قرار گرفت.
این مرد در این باره گفت: مدتی است که کافی نتم را راه اندازی کرده ام اما این کار درآمد چندانی ندارد. در این بین فهمیدم تعداد زیادی از مشتریانم برای انتقال وجه به صورت اینترنتی به کافی نت مراجعه می کنند. به همین دلیل تلاش کردم تا به اطلاعات حساب آن ها دست پیدا کنم. برای این کار یک نرم افزار جاسوسی به نام کیلاگر که اطلاعات کاربران را در حافظه جانبی رایانه ذخیره می کند روی تمام سیستم هایم نصب کردم و از آن به بعد همه چیز را کنترل می کردم و در این مدت توانستم به حساب بانکی ۱۱ نفر از مشتریانم دستبرد بزنم.
وی ادامه داد: ابتدا از هر حساب مبلغ کمی پول برداشت می کردم تا صاحب حساب متوجه نشود اما در آخرین مورد طمع کردم و سرقت ۶ میلیون تومانی کار دستم داد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.