دانشجوی ستاره‌دار در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در نشست خبری هجدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه مفهوم دانشجوی ستاره دار برای من مشخص نیست، گفت: قطعا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانشجوی ستاره دار وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، دکتر محمدحسین آیتی با بیان اینکه جامعه مخاطب وزارت بهداشت و دانشجویان علوم پزشکی قشر فرهیخته و خوبی می باشند و ویژگی‌های بارزی دارند که آنها را خاص می‌کند، ادامه داد: این دانشجویان اغلب از رتبه‌های برتر کنکور می باشند که وارد دانشگاه می‌شوند و علاقه بسیار زیادی به مسائل درسی و فرهنگی دارند و همچنین علمی را مطالعه می‌کنند که در مسیر خداشناسی قرار دارد.
وی افزود: در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل ویژگی‌های خاص دانشجویان بحث دانشجوی ستاره دار مطرح نیست، ضمن اینکه در جلسات شورای مرکزی انضباطی تمامی اعضا به دنبال راه‌حل‌های بیشتر برای تخفیفات بیشتر برای دانشجویان می باشند.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص آیین نامه شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: در سال ۸۷ این آیین‌نامه به امضای وزرای بهداشت و علوم وقت رسید و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد، اما به لحاظ حقوقی و حدود انواع تخلفات که در آن مطرح بود با نواقصی روبرو بود.
وی افزود: با تغییر فضاهای فرهنگی و تکنولوژی، مضامین و مصادیق جدیدی از تخلفات ممکن است بروز و ظهور داشته باشد که اگر در شیوه‌نامه و آیین‌نامه انضباطی دیده نشود وحدت رویه وجود نخواهد داشت و دانشگاه‌ها مجبورند تفسیر به رای کنند و سلیقه‌ای عمل کنند که در این راستا در سال ۹۰ دو کارگروه تشکیل شد که هر دو آغاز به اصلاح آیین‌نامه انضباطی کردند که کار این کارگروه‌ها در ابتدای ۹۱ کار به اتمام رسید و در سه ماهه اول ۹۱ جلسه‌ای برگزار شد و با حضور اعضای وزارتخانه های بهداشت و علوم آخرین اصلاحات روی آن انجام شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، اظهارداشت: با توجه به اینکه در جلسه‌ای که تشکیل شده بود اعضا تصمیم گرفتند که آیین‌نامه انضباطی به دلیل ماهیت حقوقی در دایره حقوقی وزارت بهداشت نیز مورد بررسی قرار بگیرد از آن زمان تا کنون این آیین‌نامه در بخش‌های حقوقی وزارتین بهداشت و علوم در حال رفت و آمد است.
دکتر آیتی افزود: اشکالات حقوقی در دایره حقوقی وزارت خانه به این آیین‌نامه وارد شده است که البته موارد بجایی است، اما این روند تا حدودی به طول انجامیده که امیدواریم سریعتر به نتیجه قطعی برسد.
وی در خصوص نحوه رسیدگی معاونت دانشجویی به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در پی انتزاع این دانشگاه، اظهارکرد: دانشگاه ایران در ۱۸ فروردین ۹۲ انتزاع یافت و طبیعی بود که بین دانشجویان نگرانی‌هایی از لحاظ مباحث آموزشی و رفاهی ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان علوم پزشکی متولیان بهداشت و درمان در کشور می باشند، اظهارکرد: این دانشجویان بیش از نیمی از دوره تحصیل خود را در مراکز بهداشت و درمان به سر می‌برند و مستقیما با مردم در تماس می باشند، بنابراین نگرانی‌های این دانشجویان از لحاظ تغییر بخش‌های بیمارستانی و مدرک تحصیلی، وضعیت خوابگاهی، کتابخانه‌ای و غیره بسیار بجا و قابل توجه است.
وی با اشاره به ایجاد کارگروه ویژه پس از انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران در معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: محوریت اعتراضات دانشجویی بحث آموزش بود، اما نکات دانشجویی کمی نیز مطرح می‌شد که در این کارگروه‌ به خوبی به آن رسیدگی می‌شد و مدیریت خوبی در خصوص این اعتراضات صورت گرفت.
دکتر آیتی در پایان، گفت: یکی از تمهیداتی که وجود داشت این بود که به‌رغم انتظار دانشگاه تصمیم گرفته شد، وضعیت خوابگاهی دانشجویان تا آخر ترم تحصیلی هیچ تغییری نداشته باشد و تغییری در سلف و تغذیه نیز صورت نگیرد


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.