دانشجویان المپیادی ریاضی دانشگاه شریف به کشور بازگشتند

به گزارش خبرنگار ایرنا،تیم دانشجویان پرافتخار ایرانی با استقبال مسوولان دانشگاه صنعتی شریف و خانواده های آنان وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شدند.

‘محمد غلام زاده محمودی’ سرپرست این تیم دانشجویی به خبرنگار ایرنا گفت: نوزدهمین دوره مسابقات المپیاد ریاضی دانشجویی با شرکت نزدیک به ۸۰ تیم دانشجویی از سراسر جهان برگزار شد که تیم دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت سه نشان طلا ، دو نقره و یک نشان برنز و کسب مقام هفتم این مسابقات شد.

وی به سطح علمی این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از دانشگاه های معتبر و مطرح دنیا از جمله دانشگاه هایی از کشورهای آمریکا ، روسیه ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا و لهستان در این مسابقات حضور داشتند.

محمودی بابیان این که چهار تیم دانشجویی از دانشگاه های ایران در این مسابقات حضور داشتند، توضیح داد: حضور تیم های شرکت کننده از جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات بسیار پر رنگ بود.

سرپرست تیم دانشجویی ریاضی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در این مسابقات در مجموع ۴۰ مدال طلا توزیع شد که چهار نشان آن به دانشجویان شرکت کننده ایرانی تعلق گرفت.

وی یادآور شد که ‘پویا وحیدی فردوسی’ دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه بندی

انفرادی این مسابقات با درخشش خود در رتبه بندی انفرادی از میان بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده مقام دوم کل مسابقات را کسب کرد.

‘محمد پدرام فر’ ، ‘محی الدین متوصل’ و ‘مسعود شفائی ابر’ سه دانشجویی بودند که در این مسابقات مدال طلا کسب کردند.

‘سهیل نعمتی’ و ‘احمدرضا حاج سعیدی صادق’ مدال های نقره این مسابقه ها را دریافت کردند و ‘خشایار سرتیپی’ نیز نشان برنز مسابقات بین المللی دانشجویی بلغارستان را دریافت کرد.

شبک**۱۵۴۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۹۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.