دانشجویان ایرانی که در کانادا تحصیل می کنند نگران نباشند

با توجه به تعطیلی سفارت کانادا دانشجویان ایرانی که در این کشور مشغول تحصیل هستند نگران نباشند.

کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشیممتازنیوز، گفت: دانشجویانی که در کشور خارجی از جمله کانادا مشغول تحصیل هستند با توجه به تعطیلی سفارت این کشور هیچ گونه نگرانی در زمینه دروس خود نداشته باشند ما روال طبیعی و کار طبیعی خود را انجام می دهیم و در راستای سیاست های دولت حرکت می کنیم.
 
وی افزود: دانشجویان نگرانی ارزی و یا نگرانی جهت اعزام خود نداشته باشند ما با توجه به سیاست های کلان کشور کار خود را انجام می دهیم.
 
دانشجو در خصوص بحث ازدواج آسان دانشجویان اظهار داشت: وزارت علوم هیچ سیاستی در بحث ازدواج موقت ندارد.
 
** دانشگاه ها در راستای افزایش توان دفاعی جهت دهی می شود
 
دانشجو در ادامه در پاسخ به سوال روسای دانشگاه ها در خصوص بالا بودن هزینه های دانشگاه ها گفت: افزایش درآمد مسئولان دانشگاهی بیش از هزینه  دانشگاه ها است البته ما این موضوع را نیز بررسی می کنیم.
 
وی افزود: هم اکنون ما با افتخار اعلام می کنیم که رشد بالای در زمینه اقتدار و توان دفاعی کشور داشته ایم چنان چه دانشگاه ها و تحقیقات دانشگاهی در راستای افزایش توان دفاعی کشور جهت دهی می شوند.
 
دانشجو با توجه به روند صعودی رشد علم در کشور اظهار داشت: سرمایه گذاری در علم و فناوری یعنی سرمایه در عزت و افتخار ما هم اکنون رتبه ۱۶ را در سطح جهان از لحاظ تولید علم و رتبه اول را در سطح منطقه از لحاظ تولید علم به دست آورده ایم یعنی ۱۴ سال زودتر از آن چه برنامه بوده است توانستیم به این رتبه ها بالا برسیم./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.