دانشجویان در انتخاب دانشگاه ایران یا تهران مختارند

۲۰فروردین۱۳،

IMAGE634926347701178750.jpg

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونگی ادامه تحصیل و وضعیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران را به دنبال احیای این دانشگاه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن طریقت منفرد در حاشیه گردهمایی توسعه برنامه پزشک خانواده با رویکرد اصلاح نظام سلامت در پاسخ به سوال ایسنا، دربارهٔ نگرانی دانشجویان ورودی سال ۹۰ و ۹۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران با احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دانشجویان کاملا اختیار دارند که دانشگاه خود را انتخاب کنند.

وی افزود: دانشجویانی که برای دانشگاه تهران بوده‌اند، بر اساس نمره‌شان، دانشگاه اول کشور را انتخاب کرده‌اند، اما دانشجویانی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند، بر اساس رتبه‌شان در کنکور، این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند و الان بر اساس منطق اگر بگویند در دانشگاه علوم پزشکی ایران بمانید، نباید شاکی باشند؛ اما ما این حق را برای آنها نیز گذاشته‌ایم که اگر تمایل دارند در دانشگاه علوم پزشکی تهران بمانند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت لازم را برای پذیرش دانشجویان پردیس همت را دارد یا خیر؟ گفت: مسائلی مطرح می‌شود که از آنجایی که بعضی امکانات دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشگاه علوم پزشکی ایران منتقل می‌شود، ممکن است امکانات محدود شود و دانشجویان مشکل یابند؛ اما در این زمینه نیز باید گفت که دانشگاه تهران روزگاری با امکانات کمتر شمار دانشجویان بیشتری داشته است، بنابراین مشکلی پیش نخواهد آمد.

وزیر بهداشت با اشاره به مباحثی نظیر پذیرش دانشجوی میهمان از سوی دانشگاه‌ها، ادامه داد: از طرف دیگر این موضوع در تمام دنیا مرسوم است یک موسسه آموزشی نیرو پذیرش می‌کند و از یک موسسه آموزشی دیگر کمک می‌گیرد در واقع از این موضوع هم می‌توانیم استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان می‌کند که خوشحال است که دانشجوها سر جایشان باشند و در همان‌جا آموزش ببینند. دانشگاه علوم پزشکی ایران و اساتید آن دوست ندارند آموزش از آنها گرفته شود و با انگیزه کامل آموزش‌ها را ارائه خواهند داد.

طریقت منفرد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام آمادگی کرده که هر جا دانشگاه علوم پزشکی تهران نیاز داشته باشد، به علاوه استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکی ایران، امکانات لازم را در اختیار این دانشگاه قرار دهد، بنابراین از لحاظ علمی و منطقی کوچک‌ترین نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در مجموع امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی بر اساس نیاز دانشجویان بدون مسائل بروکراسی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و اختیار انتخاب محل دانشگاه، با خود دانشجو خواهد بود و دانشگاه مورد وثوقشان، مدارکشان را ارائه خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.