دانشجویان زبل، پهپاد آمریکایی را در میان هوا ربودند!

محمود حاج‌زمان: کاملا قابل درک است که دولتمردان آمریکایی دوست ندارند فناوری هواپیماهای بدون سرنشین آنها از آسمان خارج شود و در دستان دیگران قرار گیرد. اما آیا می‌توان یک پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور) را ربود و کنترل آن را در دست گرفت؟ ظاهرا به نظر می‌رسد که مساله بدتر از این است: یک گروه پژوهشی از دانشجویان در یک شرط‌بندی ۱۰۰۰ دلاری به راحتی موفق شدند پهپاد آمریکایی را از میان آسمان بربایند!
به گزارش پاپ‌ساینس، گروهی از دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین در یک مبارزه متهورانه با سازمان امنیت داخلی آمریکا (DHS) با موفقیت توانستند یک پهپاد را به چنگ آورند. آنها برای انجام این کار از تکنیک Spoofing استفاده کردند، روشی که در آن سیگنال ارسالی از سوی هکر خودش را به جای سیگنال ارسالی به جی.پی.اس پهپاد جا می‌زند.
پیش از این نیز از تکنیک Spoofing استفاده شده است. کارشناسان حدس می‌زنند پهپاد جاسوس آمریکایی که سال گذشته پس از ورود به مرزهای شرقی ایران با موفقیت توسط متخصصان ایرانی ردیابی و فرود آورده شد، با استفاده از همین تکنیک شکار شده باشد. آن‌طور که گروه دانشجویی اشاره کرده، اگر مسئولان آمریکایی برای این مشکل راه‌حلی پیدا نکنند بیش از پیش شاهد شکار پهپادهای آمریکایی در نقاط مختلف دنیا خواهیم بود. 

 ۵۳۲۷۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ذيشعور:

    از شکار پهپادهای دشمن که کار تجسس و جاسوسی در خاک امن ایران آریایی را دارند هر ایرانی خوشحال میشود حال چه بسا اون پهپاد رمزگشایی هم شده باشه.
    ولی طول یک بال پهپاد ۱۷۰RQ ساخت آمریکا تقریبا برابر با نصف پهنای باند فرودگاه میباشد که در اینصورت طول دو بال پهپاد برابر با کل عرض باند میباشد.
    ولی به نظر بنده اگر زاویه ایکه ععکس گرفته شده را به عنوان چشم ناظر محسوب کنیم،با اعمال پارامترهایی نظیر سایه ی پهباد و محاسبهء زمان عکسبرداری(که تا حدی از سایهء پهپاد و اجسام دیگر در عکس مشخصه)که در تعیین زاویهء تابش خورشید موثره،میتوان رابطهء دقیق و علمی و منطقی بین طول واقعی بالهای پهپاد با سایهء آنها در عکس از نظر چشم ناظر اصلی را مشخص کنیم که به یک نتیجهء علمی میرسیم: طول بالهای این پهپاد بسیار کوچکتر از پهپاد آمریکائی هست!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.