دانشجویان غیرایرانی سفیران فرهنگی ایران در دیگر کشورها

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

دانشجویان غیرایرانی پس از فراغت از تحصیل می توانند به عنوان سفیران فرهنگی ایران در دیگر کشورها عمل کنند.

دکتر موسوی، معاون بین الملل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه در عرصه بین الملل جذب دانشجوی خارجی یکی از اهداف بین المللی دانشگاه هاست.

وی افزود: به طور طبیعی حضور دانشجوی غیرایرانی ظرفیت پژوهشی را در دانشگاه ها بالا می برد چرا که دانشجویانی از دانشگاه های مختلف با ظرفیت های متفاوت به دانشگاه راه پیدا می کنند.

موسوی تصریح کرد: دانشجویانی که در دانشگاه تهران تحصیل می کنند در پایان تحصیل سفیران فرهنگی و اسلامی کشورمان در دیگر کشورها خواهند بود و ایران را به عنوان کشوری که در آن تحصیل کرده اند کشور دوم خود خواهند داشت.

* بالا رفتن ظرفیت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه

معاون بین الملل دانشگاه تهران اشاره کرد: جذب دانشجو از سراسر جهان ظرفیت آموزشی و پژوهشی را بالا می برد و باعث می شود دانشجویان و اساتید داخلی در معرض دانشجویان خارجی با ظرفیت های علمی بالا قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه سند چشم انداز ما را به عنوان قدرت اول منطقه ای تعریف کرد، در این راستا دانشگاه تهران رویکرد جدیدی را در جذب دانشجویان غیرایرانی در دستور کار خود قرار داده است که این برنامه از سال قبل شروع شده و امسال موفق به جذب ۲۰۰ دانشجوی جدید غیرایرانی شده ایم و امیدواریم سال ۱۳۹۶، ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران غیرایرانی باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.