دانشجویان مالزی طرح تسخیر میدان استقلال کوالالامپور را رقم زدند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مالزی، تعدادی از دانشجویان معترض مالزیایی یکشنبه شب در میدان استقلال این کشور تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان مالزیایی در پی تغییراتی که در شرایط پرداخت وام تحصیلی صورت گرفت با برگزاری راهپیمایی در نقاط مختلف کوالالامپور ضمن اعتراض به شرایط جدید خواستار برنامه های آموزشی رایگان شده اند. معترضان از شنبه هفته پیش با الگو برداری از جنبش تسخیر وال استریت با برپایی چادر در میدان استقلال شعار تسخیر میدان را نیز به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کرده اند.

در پی تجمع این گروه از دانشجویان در میدان استقلال مالزی گروهی از افراد ناشناس که به گفته دانشجویان ۶۰ تا ۷۰ نفر بوده و لباس مشکی بر تن داشته اند، با حمله به دانشجویان ضمن برچیدن چادرهای آنان تعدادی از آنان را نیز ضرب و شتم کرده اند.

پلیس مالزی نیز یکی از دانشجویان سازمان دهنده این تجمع را ۱۰ ساعت پس از بازداشت و به دستور دادگاه آزاد کرد. این دادگاه از پلیس خواسته است تا کار بررسی و بازجویی از بازداشت شدگان را ظرف مدت ۲۴ ساعت به پایان برساند.

فهمی رضا و عمر عظمی دو دانشجویی بودند که که از سوی گروه های مقابله با سد معبر شهرداری پس از برپاکردن چادر در میدان استقلال بازداشت و تحویل پلیس شدند و پس از چند ساعت آزاد شدند. چادرهای این افراد نیز ضبط کرد.

آساق**۳۳۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۶۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.