دانشجویان مسئولیت خطیر روشنگری اقشار جامعه را بر‌عهده دارند

دانشجویان مسئولیت خطیر روشنگری اقشار جامعه را بر‌عهده دارند

وزیر علوم گفت: دانشجویان مسلمان در همه کشورهای اسلامی و به ویژه دانشجویان مسلمان ایرانی تحت تأثیر انقلاب اسلامی مسئولیت خطیر روشنگری و راهنمایی اقشار مختلف مردم به خصوص جوامع دانشگاهی را بر عهده دارند.

به گزارش ۵۹۸ به نقل از خبرگزاری فارس ، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در پیامی به چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان قرآن را کتاب انسان‌سازی عنوان و تصریح کرد: قرن حاضر، قرن قرآن و قرن بیداری اسلامی در اقصا نقاط جهان است و دانشجویان مسلمان در همه کشورهای اسلامی و به‌ویژه دانشجویان مسلمان ایرانی تحت تأثیر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های تابناک بنیانگذار جمهوری اسلامی و متأثر از تعالیم عالیه قرآنی، مسئولیت خطیر روشنگری و راهنمایی دیگر اقشار اجتماعی به خصوص جوامع دانشگاهی را بر عهده دارند و این رسالت الهی آن‌هاست.

وی افزود: قرآن کتاب انسان‌سازی و انسان اشرف مخلوقات الهی است. بالاترین بازدهی و بهره‌وری از این صنعت برتر آفرینش، مشروط به قرائت و فهم مفاهیم مندرج در کتاب‌ هدایت و منوط به اجرای اوامر و ترک نواهی و عمل به مجموع رهیافت‌های فردی و اجتماعی زیست انسانی در قرآن اعم از عبادی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و سایر ساحت‌های حیات بشری است. «وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ یَابِسٍ إِلاَّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ» سوره انعام آیه ۵۹

دانشجو ادامه داد: قرائت مقدمه معرفت و علم دیباچه عمل است و البته هرچه مراتب علم و معرفت بالاتر باشد زمینه هدایت و نیل به سعادت بشر بیشتر فراهم است.

وزیر علوم، تحقیقات ادامه داد: از این رو شما عزیزان که به فضیلت دانش آراسته‌اید با حضور در مجامع قرآنی به ویژه مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم، بیشتر و بهتر از سایرین می‌توانید به عنوان الگوی اجتماعی، راهنمای علم و عمل به قرآن در عالی‌ترین و کامل‌ترین سطح آن باشید. قرن حاضر، قرن قرآن و قرن بیداری اسلامی در اقصا نقاط جهان است و دانشجویان مسلمان در همه کشورهای اسلامی و به ویژه دانشجویان مسلمان ایرانی تحت تأثیر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های تابناک بنیانگذار جمهوری اسلامی و متأثر از تعالیم عالیه قرآنی، مسئولیت خطیر روشنگری و راهنمایی دیگر اقشار اجتماعی به خصوص جوامع دانشگاهی را بر عهده دارند و این رسالت الهی آن‌هاست. «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ» سوره احزاب آیه ۲۹

وی ادامه داد: از خداوند متعال توفیقات روزافزون شما عزیزان دانشجو را در همه عرصه‌های زندگی به ویژه فعالیت‌های علمی و پژوهشی با بهره‌گیری از معارف قرآن و تحت توجهات حضرت صاحب‌الزمان (عج) و زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسألت و موفقیت یکایک شما دانشجویان عزیز را در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آرزو می‌کنم.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.