دانشجویان ۲۷ کشورجهان در دانشگاههای علوم پزشکی ایران مشغول تحصیل هستند

محمد قاضی خوانساری روزپنجشنبه کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشجویان شامل ۶۰۰ نفر هستند که با پرداخت هزینه شهریه در دانشگاههای کشور تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: نحوه پذیرش این دانشجویان و وضعیت دانشگاه های پذیرنده و شرایط آنان در همایش مدیران آموزشی در ارومیه مورد بررسی قرار می گیرد.

قاضی خوانساری گفت: بررسی بورس های تحصیلی و نیاز سنجی در عرصه دانشگاهی نیز از مباحث مهم مطرح در این همایش است .

خوانساری گفت: از دانشگاه های علوم پزشکی کشور می خواهیم تا از نحوه این نیاز سنجی آگاه شده و رشته های مورد نیاز را اعلام کنند.

وی افزود: تنها رشته هایی را در این زمینه می پذیریم که جزو رشته های خاص و نوین می باشد و می تواند برای مرتفع کردن نیازهای آینده کشور مهم باشد.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به موضوع استاد مشاور گفت: در این زمینه آیین نامه هایی وجود دارد ولی بعضی مسائل موجب اجرا نشدن آن شده است.

وی اظهار کرد: امروز اغلب دانشگاه ها از وضعیت و مشکلات دانشجویان مطلع نیستند و اساتید نیز رغبتی به این موضوع ندارند در حالیکه طرح استاد مشاور و اجرای آن در دانشگاه ها می تواند گامی مثبت در افزایش پیشرفت تحصیلی باشد.

همایش مدیران آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور از روز چهارشنبه در ارومیه به مدت دو روز و با هدف بررسی مسائل و مشکلات آموزشی دانشگاه ها و مرتفع سازی آنها آغاز شد.

۷۱۲۵/۵۸۳/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۳۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.