دانشجو بودن ارزش است، آن را حفظ کنید

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام موهن صهیونیست‌ها به ساحت مقدس پیامبر (ص) محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا رهایی امروز در مراسم آیین افتتاح ویژه ورودی‌های جدید در ابتدا با معرفی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه این دانشگاه در سال ۱۳۳۷ حرکت خود را آغاز و طی ۵۴ سال در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی فعالیت داشته است، گفت: همچنین دانشگاه در انجام بسیاری از پروژه‌های کلان مورد نیاز کشور نقش بسزایی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به ۱۶ دانشکده دانشگاه امیرکبیر و واحدهای اقماری دانشگاه در ماهشهر، بندرعباس و گرمسار اظهار کرد: همچنین دانشگاه دارای هفت هزار دانشجو است که ۶۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به افزایش پژوهشکده‌های دانشگاه از چهار پژوهشکده به ۲۸ پژوهشکده از سال ۸۴ تاکنون نیز گفت: اگر امروز کشوری در سطح دنیا ادعای استقلال دارد، یکی از زمینه‌های اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث علم و فناوری است.

رهایی با اشاره به پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد در دوره‌های الکترونیکی دانشگاه افزود: بر این اساس دانشگاه امیرکبیر در ۲۲ رشته ۱۴۰۰ دانشجوی مجازی پذیرفته است.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های مشارکت آموزشی با دانشگاه‌های خارجی همچون آلمان و برخی از کشورهای آسیایی نیز خبر داد.

دانشجو بودن ارزش است، آن را حفظ کنید

رهایی در ادامه سخنانش خطاب به دانشجویان جدیدالورود، با تاکید بر اینکه در کنار مباحث آموزشی به فعالیت‌های پژوهشی نیز توجه داشته باشید، تصریح کرد: از دانشجویان انتظار داریم که استانداردهای آموزشی را حفظ کنند و نظم و برنامه‌ریزی درسی دقیق را جزو اهم فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی همچنین با تاکید بر حفظ شئونات فرهنگی و دانشجویی خطاب به دانشجویان جدیدالورود تاکید کرد: دانشجو بودن ارزش است که باید آن را حفظ کنید.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌های دوران دانشجویی به آسیب‌های تحصیلی، اقتصادی، خوابگاهی، دینی، آسیب روابط با جنس مخالف و غیره اشاره و با خطاب قرار دادن خانواده دانشجویان گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند که حمایت و ارتباطشان را با فرزندان خود همانند گذشته حفظ کنند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه امیرکبیر در آبان

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مسابقات بین‌المللی رباتیک در سطح دانشگاه امیرکبیر در آبان ماه خبر داد.

وی در ادامه به برخی از پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر اشاره و عنوان کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه ماهواره امیرکبیر اشاره کرد که طی سه سال گذشته توسط جمعی بزرگی از اساتید و دانشجویان فعالیت‌های این پروژه انجام گرفته است و در حال حاضر ماهواره در نوبت پرتاب است.

وی با اشاره به انجام شش پروژه بزرگ تحقیقاتی در سه ماهه اول سال جاری از جمله این پروژه‌ها را پروژه هواپیمای ۱۵۰ نفره و سیستم‌های هوشمند حمل و نقل دانست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.