دانشجو خط قرمز دانشگاه آزاد را اعلام کرد

خبرگزاری آریا – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خط قرمز ما در دانشگاه آزاد اسلامی ،نگاه اسلامی و ولایت‌مداری است .
به گزارش خبرگزاری آریا ، فرهاد دانشجو در نخستین نشست کمیته مشاوران شاخه کارمندان درباره ادامه تحصیل کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کسانی که با این چارچوب اسلامی یعنی نگاه اسلامی و ولایت‌مداری همراهی ندارند ، صلاحیت تحصیل و برخورداری از امتیازات را نخواهند داشت.
وی افزود : البته هر کسی می‌تواند اعتقاد سیاسی خاص خود را داشته باشد، عده ای اصولگرا و عده ای نیز اصلاح طلب باشند اما باید ولایت ‌مدار باشد.
دانشجو با بیان اینکه صلاحیت اخلاقی ،ملاک ما برای دادن امتیاز خواهد بود گفت : فکر نمی کنم در میان کارمندان کسانی باشند که این شرایط را نداشته باشند و بالای ۹۹ درصد از کارمندان این شرایط را دارند و باید تایید صلاحیت بگیرند که روال خودش را دارد .
وی در ادامه افزود: اگر بحث ادامه تحصیل کارمندان دانشگاه آزاد درست اعمال نشود ممکن است وقفه ای در امور وظایف کارمندان ایجاد کند و اگر هم به آموزش پرداخته نشود ممکن است اثر منفی بگذارد و بازدهی را کاهش دهد .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر همین اساس کارشناسان معتقدند که ۵ تا ۱۰ درصد از کارمندان در هر سال بعد از قبول شدن ادامه تحصیل می دهند که در این میان صلاحیت های علمی ، اجرایی و فرهنگی کارمندان برای ادامه تحصیل در اولویت قرار می گیرد .
وی افزود : همچنین کارشناسان معتقدند که اگر ادامه تحصیل کارمندان مجانی باشد ارزش آن از بین می رود بر این اساس مقرر شده است ۵۰ درصد هزینه تحصیل را دانشگاه و بقیه را دانشجو پرداخت کند.
دانشجو اضافه کرد : البته اگر فردی در طول تحصیل موفق به کسب مدرک نشد باید پولی را که دانشگاه برای آن هزینه کرده است، برگرداند.
در این نشست ،طرح ادامه تحصیل کارکنان با استفاده از کمک‌ هزینه ۵۰ درصدی به مشورت گذاشته شد که بعد از سخنرانی دو موافق و دو مخالف این طرح به تصویب رسید. بر اساس این طرح از اول مهر هر واحد می‌تواند به ۵ تا ۱۰ درصد کارمندان متقاضی ادامه‌تحصیل بر اساس اولویت علمی مجوز ادامه تحصیل ارایه کند .
همچنین تعطیلی روز پنج شنبه یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که دو نفر موافق و دو نفر مخالف در این خصوص نظرات خود را بیان کردند .
فرهاد دانشجو در ادامه گفت : در صورتی روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیل می‌شود که ساعت کاری کارمندان مساوی با دانشگاه‌های دولتی باشد و ساعات کاری پنج‌شنبه در طول پنج‌ روز تقسیم شود و واحدهایی که ضرورتا باید پنج‌شنبه‌ها نیروهایی داشته باشند، برای آنان اضافه‌کار پیش‌بینی ‌شود .
بر این اساس تعطیلی روز پنج‌شنبه با این بسته پیشنهادی از طریق رای‌گیری مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا از مهر ماه اجرایی شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : برگزاری سازه‌های تخصصی شغلی، پرداخت اضافه کار، ایجاد امنیت شغلی، به کارگیری فرزندان بازنشستگان، ارائه تسهیلات بیشتر به تعاونی مسکن از جمله انتظاراتی است که کارمندان از طریق ای میل مطرح کرده اند.
وی به تشکیل دبیرخانه دائمی کمیته مشورتی اشاره کرد و افزود : این انتظارات در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در جلسه بعدی این کمیته مشورتی شاخه کارکنان که در انتهای سال برگزار می ‌شود به صورت پخته‌تر مطرح شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.