دانشجو: روسای دانشگاه‌ها حق ندارند از کاندیداهای ریاست جمهوری جانبداری کنند

۱۷اردیبهشت،

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روسای دانشگاهها به هیچ عنوان حق ندارند از کاندیدای خاصی در انتخابات ریاست جمهوری جانبداری کنند، زیرا دانشگاه ستاد انتخاباتی هیچکس نیست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰۰ نشست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و نمایندگان آنها در دانشگاههای کشور و استقبال مناسبی که در دانشگاهها از حضور کاندیداهای احتمالی در طی ترم جاری صورت گرفت، گفت: باید زمینه مناسب برای حضور بیشتر کاندیداها با سلایق مختلف و تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان در دانشگاهها به منظور حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود.

وی در ادامه افزود: روسای دانشگاه‌ها به هیچ عنوان حق ندارند از کاندیدای خاصی در انتخابات ریاست جمهوری جانبداری کنند ، زیرا دانشگاه ستاد انتخاباتی هیچکس نیست.

دانشجو وظیفه دانشگاهیان را در ایام انتخابات هوشیاری و گفتمان‌سازی بیان کرد و اظهار داشت: رؤسای دانشگاهها علی‌القاعده نباید نسبت به کاندیدای خاصی جهت‌گیری داشته باشند ولی سایر اقشار دانشگاهی اعم از اعضای هیئت علمی و دانشجویان و کارکنان می‌توانند در ستادهای کاندیداهایی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان احراز شده است فعالیت انتخاباتی داشته باشند و وزارت علوم و مسئولین مجموعه آموزش عالی از این موضوع استقبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای فعالیت بهتر و پرشور دانشجویان در انتخابات مقرر شد در یک دوره زمانی مشخص امتحانی برگزارنشود تا آنان بدون مشغولیت ذهنی برای امتحانات ، بتوانند در این ایام فعالیت انتخاباتی داشته باشند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.