دانشجو: نیامدن هم می‌تواندتکلیف باشد/اگر ملتی هویتش را گم کند،نیاز به لشگرکشی برای آن نیست

۲۴اردیبهشت،

Mona Hoobehfekr (13 of 16).jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر ملتی هویت خود را گم کند، دیگر نیاز به لشگرکشی برای آن ملت نیست.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر کامران دانشجو امروز در سومین مراسم تجلیل از خادمان راهیان نور با اشاره به بحث دفاع مقدس، معنی قداست را ارتباطی عنوان کرد که رزمنده‌ها با خداوند برقرار می‌کنند و برای جاری و ساری کردن احکام الهی بوده است.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم در دانشگاه، آموزش عالی، فرهنگ و کتاب‌هایمان و … احکام الهی را جاری و ساری کنیم، جا پای رزمندگان گذاشته‌ایم؛ در غیر این صورت شهید یک کتیبه و قصه نیست که به تاریخ سپرده شود.

وزیر علوم، مقاومت، ایثار، ازخودگذشتی، دین‌مداری، تکلیف‌مداری و … را از جمله گفتمان‌های انقلاب خواند و گفت: با این گفتمان‌ها رزمندگان و ملت ایران توانستند بر دشمن پیروز شوند.

دانشجو ادامه داد: در حال حاضر دشمن به دنبال تغییر رفتار از طریق تغییر گفتمان است و به دنبال تبدیل گفتمان مقاومت به گفتمان سازش با ویترین تنش‌زدایی است و به دنبال آن است که ولایت‌مداری را به خود محوری تبدیل کند.

به گفته وی دشمن در حال حاضر به جای گفتمان ایثار و ازخودگذشتی، گفتمان خودشیفتگی و لذت‌محوری را دنبال می‌کند.

وزیر علوم در خصوص بحث انتخابات و با بیان اینکه همه می‌گویند آمدنمان را تکلیف دانسته‌ایم، تصریح کرد: نیامدن هم می‌تواند تکلیف باشد.

دانشجو با طرح سوالی مبنی بر اینکه “تکلیف محوری” چیست؟ خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم که خدمت انجام می‌شود، برای رسیدن به قدرت و نه برای رضای خدا و در واقع نیتشان از خدمت، قدرت است و این نیت ایراد دارد و در واقع ما کسی را می‌خواهیم که شیفته خدمت باشد نه تشنه قدرت.

وی اضافه کرد: اگر تشنگی قدرت به جای شیفتگی خدمت وجود داشته باشد، این موضوع تمامی ندارد و نباید شیفتگی خدمت را با تشنگی قدرت عوض کنیم.

وزیر علوم با اشاره به کسانی که قبل از بحث کاندیداتوری خود عنوان می‌کردند که می‌آییم یا نمی‌آییم، گفت: بعضی سیاست را با دروغ‌پردازی اشتباه گرفته‌اند، در صورتی که سیاست بر اساس دیانت است و صداقت جزء و یکی از شاخص‌های سیاست است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.