دانشمندان جوان ایرانی عرصه‌های جدیدی از فناوری انرژی هسته‌ای را فتح کرده‌اند

هروی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون آموزش از سایت هسته‌ای نطنز:

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بازدید برخی از اعضای این کمیسیون از سایت هسته ای نطنز گفت: دانشمندان جوان ایرانی توانسته‌اند عرصه‌های جدیدی از فناوری‌ انرژی هسته‌ای را فتح کنند که با تکیه بر آن می‌توان وابستگی کشور را از قدرت‌های جهانی قطع کرد که این اقدامات در نوع خود بی‌نظیر است.

 جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای وظایف و مأموریت‌های خود روز گذشته (دوشنبه ۳ مهرماه) بازدیدی از سایت هسته‌ای نطنز داشتند، گفت: آنچه که در بازدید از این سایت مورد نظر قرار گرفت، این بود که محققین کشور، خصوصا محققین جوان ما توانسته‌اند اقدامات وصف‌ناشدنی را در عرصه تحقیق، نوآوری و خلاقیت در عرصه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای انجام دهند که موجب حیرت اعضای کمیسیون آموزش شد.

وی در ادامه افزود: دانشمندان جوان ما توانسته‌اند عرصه‌های تازه‌ای از فناوری‌های انرژی هسته‌ای را فتح کنند که براساس آن می‌توان وابستگی کشور را به تدریج از قدرت‌های جهانی خارج کرد که این دست اقدامات در نوع خود بی‌نظیر است.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تصریح کرد: مشاهدات نمایندگان در بحث انرژی هسته‌ای با آنچه که آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی و مجامع مختلف با اغراض سیاسی مطرح می‌کنند، کاملا مغایر است.

وی با بیان اینکه سایت هسته‌ای نطنز یک سایت تحقیقاتی است، گفت: نگاه تحقیقاتی بر این سایت حاکم است و عملا از هر گونه دیدگاه‌های غرض‌ورزانه که دولت‌های استکباری در نقض منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند، به دور است.

نماینده مردم قائنات با بیان اینکه در این بازدید شاهد کارشکنی‌های بسیاری از جانب دولت‌های غربی در کمک به این صنعت در کشورمان بودیم، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که متأسفانه دولت‌های غربی که ادعای توسعه علم و فناوری را دارند نتوانسته‌اند، در این صنعت به دیگر کشورها کمک کنند و حتی کارشکنی‌های بسیاری نیز در این زمینه انجام داده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.