دانشمندان هسته‌ای در ذهن جوانان ما جاودانند

شهید رضایی‌نژاد پیشنهادهای زیادی مبنی بر ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی داشت،‌ اما به هیچ کدام پاسخ نداد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، شهادت شهید داریوش رضایی‌نژاد یکی از پروژه‌های تروریستی بود که آمریکا و اسرائیل با اجرای آن عمق بغض خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

زندگی‌نامه شهید رضایی‌نژاد

داریوش رضایی‌نژاد در سحرگاه بیست‌ونهم بهمن سال ۵۶، در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام به دنیا آمد .

وی از همان اویل کودکی برتری خود نسبت به همسالانش را در نبوغش، رفتار و سخنانش به رخ  دیگران می کشاند. در سال ۵۷ دوران تحصیل ابتدایی خود را آغاز کرد و همواره در دوران تحصیل با هوش و ذکاوتش معلم و هم شاگردانش را تحت تأثیر قرار می‌داد.

به دلیل هوش سرشار، دوران راهنمایی خود را به صورت جهشی گذراند و با کسب مدار

ج علمی، توانست جلوتر از همسالانش، دوره متوسطه را به پایان رساند و در تیرماه ۷۳دیپلم خود را در رشته ریاضی دریافت کرد در حالی که در تمام مسابقات علمی استان خود مقام اول را کسب کرده بود.

رضایی‌نژاد در مهر ماه ۱۳۷۳در رشته مهندسی برق با گرایش قدرت، وارد دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان شد  و با وجود نبوغ ذاتی در امور کارگاهی و آزمایشگاهی در تحصیل آکادمیک خود نیز بسیارموفق عمل کرد.

وی ضمن آموزش و کسب تجربه در رشته برق قدرت در زمینه استفاده از رایانه و علوم کامپیوتری نیز بسیار توانا بود به طوری که توانست در مدت هفت ترم و با رتبه اول و به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه، از دانشگاه خود فارغ التحصیل شود.

رضایی نژاد بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به سرعت به عنوان پژوهشگر در مراکز تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار شد و در عرصه های کاری خود نیز توانایی زیادی از خود نشان داد.

وی در همان نخستین سال شروع به کار، در آزمون کارشناسی ارشد سال۱۳۷۸ در رشته مهندسی برق با گرایش قدرت، در دانشگاه ارومیه پذیرفته و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از این دانشگاه اخذ کرد.


رضایی‌نژاد در طول خدمت چندین مقاله در حوزه تخصیصی خود به نگارش آورد و بسیاری از طرح های تحقیقاتی را رهبری و اجرا کرد.

وی در پی فعالیت‌های علمی خود از دانشگاه‌های متعدد اروپایی جهت برای ادامه تحصیل دعوتنامه دریافت کرد. اما علی‌رغم همه این فرصت‌ها به واسطه عشق به آب و خاک همواره به این دعوتنامه ها “نه” گفت.

شهید داریوش رضایی نژاد در چند سال اخیر ضمن تدریس، مسئول اجرای بسیاری از طرح های تحقیقاتی در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود.

لازم به توضیح است شهید رضایی نژاد با قبولی در تمام مراحل آزمون دکترا سال ۱۳۹۰در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته شد ، اما با تأسف بسیار فرصت به پایان رساندن این مقطع تحصیلی را پیدا نکرد و در تاریخ  ۹۰/۵/۱ توسط سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی که نمی‌توانستند  توانایی‌های این جوان تلاشگر ایرانی را در عرصه‌ هسته‌ای تحمل کنند، در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید و در جوار بهترین‌ های عالم بشریت جای گرفت.

بر پایه نظریه پزشکی قانونی، شهید داریوس رضایی‌نژاد با اصابت نخستین گلوله به قلب وی، به درجه رفیع شهادت رسیده بود، اما عمق کینه توزی و بغض ترویست‌ها به تعالی ایران و رشد جوانان این مرز و بوم باعث شد، بعد از شهادت نیز شش گلوله دیگر به سر و سینه و پیکر بی جان شهید رضایی‌نژاد شلیک کنند.

“نه” گفتن به پیشنهادات غرب دلیل ترور رضایی نژاد

همسر شهید رضایی‌نژاد درباره پیشنهادهایی که از دانشگاه‌های اروپایی به همسرش می شد، گفت: همسرم قبل از شهادت پیشنهادهای زیادی مبنی بر ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی داشت. به طوری که پس از ترور وی با بررسی‌هایی که از سوی دستگاه های امنیتی انجام شد، معلوم شد که از حدود پنج سال قبل کار بر روی داریوش شروع شده بود تا اگر بتوانند او را جذب و یا تخلیه اطلاعاتی کرده و در نهایت اگر نشد او را ترور کنند. و غالباً ترور در این دستگاه ها وقتی صورت می گیرد که به هیچ عنوان نتوانند فرد مورد نظر را با نظرات خود موافق کنند.

وی ادامه داد: از دانشگاه های اسپانیا و آلمان برای همسرم ایمیل می فرستادند و با پیشنهادهای گوناگون از وی می‌خواستند تا به همراه خانواده به یکی از این کشورها رفته و در آنجا زندگی کند و داریوش این ایمیل ها را به من نشان می داد.

همسر شهید رضایی نژاد عنوان کرد: من به داریوش می گفتم چرا قبول نمی کنی؟ چرا که خودم بدم نمی آمد که خارج از کشور زندگی کنیم، اما داریوش می گفت امکان ندارد که بیشتر از یک سال دوری ایران را تحمل کنم.

پیرانی ادامه داد: اصرارهایی که من می کردم به دلیل محدودیت هایی بود که کار وی برای ما ایجاد کرده بود؛ چون نمی دانستم پیشنهادها چه دلیلی دارد و تنها به خاطر آن که تمام امکانات رفاهی برای ما در نظر گرفته می شد، جای پیشرفت را در آنجا می دیدم، اما داریوش حتی یک بار هم به این ایمیل ها پاسخ نداد.

هدف غرب از ترور دانشمندان، توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران است

در چند سال اخیر حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای کشورمان به طور چشمگیری افزایش یافته و این اقدام به طور مکرر در فواصل چند ماهه تکرار شده است.

باید گفت آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری دشمنان داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با یک فرمول کلی و با هدف مانع‌تراشی بر سر فعالیت‌های هسته‌ای، پروژه ترور دانشمندان کشورمان را توسط جوخه‌های آموزش دیده صهیونیستی طراحی می‌کنند.

ناگفته نماند روند ترور دانشمندان علمی کشورمان طی سه سال گذشته دقیقا از جایی شروع شد که یک مقام رژیم صهیونیستی و در ادامه آن مقامات آمریکایی اظهاراتی را مبنی بر ارائه راهکارهایی جز جنگ برای توقف برنامه هسته‌ای ایران انجام دادند.

ترور دانشمندان هسته ای نماد پیروزی ایران

مدعیان حقوق بشر دستیابی ایران به دانش هسته ای را مستمسک قرار داده و کار را تا صدور قطعنامه ای پوشالی علیه فعالیت‌های صلح آمیز علمی ایران پیش برده اند، این جنایتکاران در اقدامی ننگین به ترور دانشمندان هسته ای این مرز و بوم دست زده اند غافل از اینکه ملت یکپارچه و متحد ایران اسلامی به همه زورگویان مستکبر سلطه‌طلب هشدار می دهد که از عاقبت صدام دیکتاتور، حسنی مبارک خائن و قذافی خبیث درس عبرت بگیرند و از کینه توزی دست بردارند و اطمینان کامل داشته باشند که ملت ایران دستیابی کامل به دانش صلح آمیز هسته ای را در دستور کار خود دارد.

ترور دانشمندان هسته ای نه تنها ضربه ای به جمهوری اسلامی ایران وارد نکرد، بلکه جوانان ما را برای ادامه راه این شهیدان و به پایان رساندن هدف مقدسشان مصمم تر کرد.

انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.