دانشنامه امام رضا(ع) تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،’ سید محمد حسینی ‘‌ عصر چهارشنبه در حاشیه نخستین جلسه هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اعلام این خبر افزود: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ مدخل برای این دانشنامه انتخاب و یک تیم قوی نیز برای تدوین آن در نظر گرفته شده است که کار را به سرعت پیش ببرند.

حسینی ابراز امیدواری کرد: برخی از مجلدهای این دانشنامه تا قبل از پایان دولت دهم آماده انتشار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تعیین راهبردها، سیاست‌ها، خط مشی و حدود فعالیت‌های بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از جمله دستور جلسه نخستین نشست هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بود که مواردی از آنها با پیشنهاد و رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

حسینی، پیگیری تاسیس رشته‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع معارف رضوی را از جمله مهمترین مصوبات این جلسه برشمرد.

وی همچنین ایجاد و تاسیس پایگاه اطلاع رسانی، خبرگزاری و انتشار نشریه در زمینه فرهنگ رضوی را نیز از دیگر مصوبات اعضای بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه از جمله وظایف اعضا تعیین اعضای هیات مدیره و بازرس است ،خاطرنشان کرد: در این نشست با رای اکثریت، اعضای هیات مدیره و بازرس قانونی بنیاد انتخاب شدند.

در این نشست’ سیدجواد جعفری’ رییس اداره ارشاد استان خراسان رضوی، ‘ محمود صلاحی’ استاندار خراسان رضوی، ‘محمد مهدی فداکار’ نماینده وزارت ارشاد و پیگیر موضوعات بودجه و مالی جشنواره، ‘یحیی طالبیان’ مسوول بخش پژوهش و دانشنامه و موارد تحقیقاتی و ارتباط با دانشگاهیان، محمود واعظی نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بین‌الملل به عنوان اعضای هیات مدیره و علی اسماعیلی مشاور وزیر و رییس حوزه وزارتی ارشاد نیز به عنوان بازرس قانونی این بنیاد برای مدت چهار سال انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه همچنین شماری از اعضای حاضر نظرات و پیشنهاداتی را در خصوص هرچه باشکوهتر برگزار شدند جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ارایه کردند.

نخستین جلسه اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عصر چهارشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای آن مرکب از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و دست اندرکار و حضور شماری از معاونین وزیر ارشاد در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

فراهنگ ** ۱۳۵۵**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۳۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.