دانشکده مکانیک خواجه نصیر جزء ۳۰۰ دانشکده برتر جهان قرار گرفت

رئیس دانشگاه خواجه نصیر از ارتقاء رتبه جهانی دانشکده مکانیک این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر جزء ۳۰۰ دانشکده برتر دنیا قرار گرفت.

دکتر مجید قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اخیرا موسسه رتبه بندی  NATIONAL TAIWAN UNIVERSITY RANKING ) NTU اعلام کرد دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر جزء ۳۰۰ دانشکده برتر دنیا از نظر مقالات و کیفیت قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر در حالی در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته که دانشکده های این دانشگاه در سطح شهر گسترده شده اند مطمئنا اگر تمام دانشکده های دانشگاه در یک محل تجمیع بودند و فعالیت می کردند، دانشگاه رتبه بالاتری را کسب می کرد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: تمام دانشکده‌های دانشگاه به ویژه دانشکده مکانیک دارای استاید مجرب، دانشجویان خوب و امکانات آموزشی و پژوهشی مطلوبی هستند.

وی ادامه داد:  این رتبه بندی باعث می شود که قرار دادهای صنعتی دانشگاه افزایش یافته و درخواست دانشجویان در سطح داخلی و خارجی برای حضور در دانشگاه خواجه نصیرافزایش یابد و همچنین این دانشگاه در دنیا تاثیر گذار باشد.

قاسمی تصریح کرد: دانشگاه خواجه نصیر درحالی این رتبه را کسب کرده است که کشور با تحریم مواجه است مطمئنا زمانی که شرایط به حالت قبل باز گردد رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد.

به گزارش مهر، عملکرد رتبه بندی مقالات علمی برای دانشگاه های جهان هر سال توسط دانشگاه ملی تایوان با عنوان رتبه بندی NTU منتشر می شود. رتبه بندی NTU شش زمینه و ۱۴ موضوع را بررسی و اعلام می کند. این رتبه بندی عملکرد برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ توسط شورای اعتبار گذاری و آموزش عالی تایوان منتشر شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.