دانشگاهی که همچنان قربانی می‌گیرد!

اگرچه دره عمیق و سنگلاخی مجاور دانشگاه کرنل در شهر ایتاکا از چشم‌اندازهای این شهر به شمار می‌رود، با این حال این دره در سالیان اخیر عامل مرگ سه دانشجوی این دانشگاه بوده است.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، دانشگاه کرنل از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا به حساب می‌آید که در سال ۱۸۶۵ در شهر ایتاکا، در ایالت نیویورک تاسیس شد.

اخیرا سقوط یک دانشجو سال دوم این دانشگاه و کشته شدن وی باعث شد والدین این دانشجو علیه دانشگاه موضع بگیرند و این دانشگاه را عامل این اتفاقات بدانند.

والدین این دانشجو ادعا کردند دانشگاه به دلیل عدم ارائه روشنایی مناسب، علائم هشداردهنده و موانع در کنار این دره که نزدیک ۶۰ متر عمق دارد، مسوول این اتفاق است.

چندی پیش پدر یکی از دانشجویان دیگر که پسرش از این دره سقوط کرد و درگذشت ادعا داشت: دانشگاه می‌داند این دره بسیار خطرناک است اما اقدام امنیتی لازم را برای جلوگیری از این حادثه‌ها انجام نمی‌دهد، وی درخواست ۱۶۸ میلیون دلار دیه کرده بود.

مقامات شهری و مسوولان دانشگاه کرنل در نشستی با بحث پیرامون این حوادث مرگبار مقرر کردند به زودی اقداماتی نظیر احداث زنجیر و تور در این دره نصب شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.