دانشگاه«پن‌استیت» اولین دانشگاه دوستدار دوچرخه در آمریکا

۲۰م آذر ،

78-81.jpg

در دوره‌ای که فعالیت‌های حامی محیط زیست بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است، دانشگاه پن‌استیت ایالات متحده در پی ترغیب دانشجویان خود به استفاده از دوچرخه است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمار استفاده دانشجویان دانشگاه پن‌استیت امریکا از دوچرخه چشمگیر و مثال زدنی عنوان شده است.

اتحادیه دوچرخه سواران امریکا که یک سازمان غیرانتفاعی با قدمت ۱۳۲ سال می‌باشد و سالهاست استفاده از دوچرخه را به عنوان وسیله‌ای برای تفریح، سلامت، حمل و نقل و حفاظت از محیط زیست تبلیغ می‌کند،‌ دانشگاه پن‌استیت امریکا را حائز رتبه برنز Bicycle-Friendly (دوستدار استفاده از دوچرخه) عنوان کرد.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی دیلی نیوز، مراسم جشن انتخاب دانشگاه پن‌استیت به عنوان دنشگاه دوستدار استفاده از دوچرخه در ترم بهاره این دانشگاه برگزار خواهد شد. در پی این عنوان، دانشگاه پن‌استیت، در رتبه اول بین ۴۴ دانشگاه کل کشور ایالات متحده قرار می‌گیرد که استفاده از دوچرخه در آنها امری مرسوم و محبوب است.

گفتنی است کسب چنین عنوانی از سوی اتحادیه دوچرخه‌سواران امریکا امر ساده‌ای نیست، چرا که مستلزم عبور از مراحل پیچیده ارزشیابی دقیق است که شامل بررسی زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه در دانشگاه‌ها و شیوه استفاده از دوچرخه در آنها می‌شود.

اتحادیه فوق که دهمین سال این برنامه را پشت‌سر می‌گذارد،‌ اطلاعات خود را در پنج زمینه استخراج می‌کند که شامل مهندسی، آموزش، تشویق، اجبار و ارزشیابی می‌شود.

کسب عنوان Bicycle-Friendly از سوی دانشگاه پن‌استیت در راستای اجرای برنامه ۴ ساله این دانشگاه مبنی بر استفاده از دوچرخه در حمل و نقل دانشجویان بدست آمده است. این برنامه شامل تعریض خیابان‌ها، توسعه فضای پارکینگ دوچرخه‌ها و همچنین ارائه خدمات رزرو آنلاین دوچرخه می‌باشد.

شایان ذکراست عنوان برنز Bicycle-Friendly برای مدت چهار سال اعتبار خواهد داشت که بنا به نقل از مسوولان دانشگاه نه تنها برنامه توسعه استفاده از دوچرخه در این دانشگاه افزایش خواهد یافت، بلکه این دانشگاه درپی کسب عنوان بالاتری در سال ۲۰۱۶ می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.