دانشگاهیان می‌توانند روایتگر انتخابات در فضای دانشگاهی شوند

۲۳م اسفند ،

145_jpg.jpg

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، گفت: یکی از دستاوردهای ایجاد معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها، تقویت نقش فرهنگی و تربیتی اساتید است که در این خصوص نقش مهمی را در دانشگاه‌ها ایفا می‌کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر غلامرضا خواجه سروی در هشتمین نشست سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها در دانشگاه تربیت مدرس، اظهارکرد: موفقیت‌هایی که در هفت سال قبل در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها رخ داده است سبب شده که فضای دانشگاهی از یک فضای سیاست‌زده به یک فضای آرام و فعال در امور علمی، فرهنگی و سیاسی تغییر شکل پیدا کند.

وی افزود:‌ امروز در دانشگاه‌ها فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری با شور و نشاط بسیاری برگزار می‌شود و مطالبات دانشجویان مطالبات نظام و رهبری است، همچنین در حوزه اساتید نیز تقویت نگرش در امور تربیتی رخ داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ استادی در دانشگاه نیست که دغدغه تربیت انسان و تحویل یک فرد دانش آموخته به جامعه را نداشته باشد، تصریح کرد: همچنین تبدیل دانشگاه به یک محیط تربیتی و تعهدی، یکی از دغدغه‌های اساتید و جامعه دانشگاهی است.

ابلاغ سند راهبردی فرهنگی به دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به ابلاغ سند راهبردی فرهنگی به دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: این سند اخیرا به صورت رسمی به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده است، بنابراین باید اجرای آن را جدی‌تر دنبال کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حضور گسترده جامعه دانشگاهی کشور در انتخابات ریاست جمهوری، اظهارکرد: تا زمان انتخابات باید مواردی همچون تبیین انتخابات، مشارکت آفرینی و ایجاد زمینه برای رقابت سالم در دانشگاه‌ها فراهم شود.

وی افزود: ما باید از ظرفیت دانشجویان و استادان، به ویژه در ماه‌های آینده که انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، استفاده کنیم، همچنین مدیران فرهنگی در راستای مدیریت حداکثری در انتخابات، باید بستر شناخت شخصیت‌ها را فراهم کنند، البته باید تلاش کرد از حداکثر ظرفیت دانشگاهیان به عنوان اشخاص همکار و ناظر در برگزاری انتخابات استفاده شود، چرا که حضور دانشگاهیان به عنوان ناظر بر انتخابات فواید مهمی دارد که یکی از آنها روایتگری انتخابات در محیط‌های دانشگاهی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان، گفت: مدیران فرهنگی باید رابطه خود را با فعالان دانشجویی در عرصه‌های مختلف تقویت و تصحیح کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.