دانشگاه‌های آلمان مقصد ارزان دانشجویان هندی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

سازمان نقل‌و‌انتقال دانشجویی کشور آلمان (DAAD) که به عنوان بخشی مستقل و با کمک‌های مالی دولت آلمان فعالیت می‌کند، همایشی با موضوع “فرصت‌های احتمالی تحصیلات تکمیلی دانشجویان هندی” در دانشگاه «گوته – زنتروم» برگزار نمود.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر ۳۰۰ هزار دانشجوی هندی در حال تحصیل و انجام تحقیقات علمی در کشور آلمان می باشند.

بنا به نقل از «سید ابراهیم» ریاست دانشگاه گوته – زنتروم، کشور آلمان پس از آمریکا، پرطرفدارترین مقصد دانشجویان هندی است.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری تایمز آو ایندیا، شایان ذکر است بیش از ۱۵۰ دانشجو از دانشگاه‌ها و موسسات مختلف در این همایش حضور یافته‌اند.

“ابراهیم” رییس دانشگاه «گوته – زنتروم» می‌افزاید: این دانشگاه ترجیح می‌دهد دانشجویانی را پذیرش کند که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری را دارند.

به گفته وی، تحصیلات در این دانشگاه کاملا رایگان بوده و دانشجویان تنها با ۴۵۰ الی ۶۰۰ یورو می‌توانند بها‌های روزمره زندگی خود را بپردازند.

“شیلپا پاندشوار”، مسوول بخش اطلاعات (DAAD) که مسوولیت برپایی سمینار فوق را به عهده دارد، سیستم آموزشی دانشگاه‌های کشور آلمان را به تفصیل بیان نموده و می‌افزاید: این دانشگاه‌ها در ۹ شهر اصلی این کشور و با کیفیت بالای آموزشی واقع شده‌اند.

دانشگاه‌های آلمان جهت تحصیل هیچگونه شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند به جز در ناحیه فدرال آلمان که برای هر ترم حدود ۵۰۰ یورو معادل ۳۵۰۰۰ روپیه شهریه دریافت می‌کنند.

همچنین، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود ۱۸ ماه فرصت دارند جهت یافتن شغل مناسب در آلمان اقامت داشته باشند.

به گفته “پاندشوار” این مزایا، کشور آلمان را تبدیل به مقصد مورد علاقه دانشجویان هندی نموده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.