دانشگاه‌های انگلیس در تلاش برای ربودن گوی سبقت از دانشگاه‌های آمریکا

۷ م دیماه ،

54-99.jpg

دانشگاه‌های بریتانیایی جهت رقابت با دانشگاه‌های آمریکایی که حاکم بازار آموزش‌ آنلاین می باشند، دست به همکاری مشترک زدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های بریتانیایی با همکاری یکدیگر یک پروژه آموزش آنلاین راه‌اندازی می‌کنند که هدف از آن ایجاد دسترسی عمومی به دوره‌های آموزشی و تحصیلات عالی از طریق کامپیوترها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه می‌باشد.

دانشگاه‌های حاضر در این پروژه مشترک دانشگاه اپن، دانشکده کینگ لندن، دانشگاه‌های بریستول، اکستر، وارویک، ایست آنجلیا، لیدز، لنکستر، ساوثهمپتون، کاردیف، بیرمنگام و سنت آندریوس می‌باشند. ضمن اینکه دورره‌های آموزشی این دانشگاه‌ها از سال آینده ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بی‌ بی سی، دیوید ویلتس وزیر علوم کشور انگلیس گفت: این طرح می‌تواند الگوی سنتی آموزشی رسمی این کشور را کاملا متحول نماید.

این پروژه نمایانگر بزرگترین واکنش کشور انگلیس به روند رو به رشد دانشگاه‌های آنلاین می‌باشد.

در سال جاری افزایش گرایش دانشگاه‌های ایالات متحده در توسعه دانشگاه‌های ارائه دهنده تحصیلات آنلاین قابل توجه می‌باشد. از این دانشگاه‌ها با عنوان ارائه دهنده حجم عظیم و نامحدود دوره‌های آنلاین یا (MOOC) یاد می‌شود. طرح مشترک آموزش‌ آنلاین توسط بعضی از دانشگاه‌های پیشرو در دنیا نظیر هاروارد، استنفورد و ام آی تی ارائه شد که منجر به جذب میلیون‌ها دانشجو گردید.

اطلاعات حاصله از پروژه موسوم به Future Learn حاکی از اولین چالش‌های کشور انگلیس در این عرصه به رهبری دانشگاه اپن که پیشگام ارائه آموزش راه دور است، می‌باشد. از سال آینده دانشگاه‌های حاضر در این پروژه مشترک به ارائه دوره‌های آموزشی آنلاین خواهند پرداخت. ضمن اینکه این دانشگاه‌ها موظف به حفظ کیفیت، محتوا، اعتبار و هزینه‌های دوره‌های آنلاین خود می‌باشند. محتوای درسی این دوره‌ها نیز مبتنی بر تجهیزات الکترونیکی قابل حمل نظیر تبلت و تلفن‌های همراه طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.