دانشگاه‌های ایران و پاکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۲۸ آبان ،

دانشگاه‌های شیراز و پیشاور پاکستان تفاهم‌نامه‌ همکاری در ابعاد علمی، آموزشی و تحقیقاتی را امضا کردند.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، بر اساس این تفاهم، دانشگاه‌های استان فارس و ایالت خیبرپختونخوا در زمینه‌های علمی و آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و تحقیقات و پژوهش‌های مشترک همکاری خواهند کرد.

این حرکت علمی در محل دانشگاه پیشاور و با حضور استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسئولان استانی و وزیر اطلاع‌رسانی ایالت خیبر، سرکنسول ایران در پیشاور و جمعی از مقامات ارشد دانشگاهی و محلی پاکستان برگزار شد.

قبله ایاز نایب رییس دانشگاه پیشاور در این مراسم اعلام کرد: به افتخار مسافرت استاندار فارس و هیات همراه به پیشاور، یکی از خیابان‌های داخلی محوطه دانشگاه به نام شاعر نام آور ایران یعنی حافظ شیرازی و بخش شرق شناسی به نام سعدی شیرازی نامگذاری شد.

صادق عابدین استاندار فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه‌های مختلف و آمادگی ارائه تجربیات ارزشمند به پاکستان، گفت: از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای گسترش روابط دوجانبه استان فارس و ایالت خیبرپختونخوای پاکستان در بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد.

وی درباره برگزاری نشست‌های دوجانبه با مقامات سیاسی، اقتصادی و آموزشی ایالت خیبر پاکستان گفت: پیش از این دو هیات بزرگ اقتصادی و دانشگاهی از ایالت پنجاب و خیبرپختونخوای پاکستان به استان فارس مسافرت کرده بودند، هیاتی از استان فارس نیز بازدید متقابل از ایالت پنجاب داشت و توافق‌های خوبی در این مسافرت از جمله صادرات محصولات کشاورزی بویژه خرما به ایالت پنجاب انجام گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.