دانشگاه‌های برتر غیرانتفاعی تقدیر می‌شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در ابتدای انقلاب حاوی ۲ واحد آموزش عالی بود که در حال حاضر این تعداد iبه ۱۱۰ دانشگاه، مرکز و واحد افزایش یافته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ذاکر اصفهانی امروز در برنامه همایش دو روزه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که در دانشگاه شیخ iبهایی اصفهان برگزار شد، افزود: در حال حاضر استان اصفهان حاوی ۳۲۰ هزار دانشجو و همچنین ۱۰ هزار عضو هیات علمی است، همچنین در زمینه‌های دفاعی نیز از رتبه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره iبه اختراعات این استان در عرصه فنی مهندسی گفت: همچنین بحث انجام عمل جراحی با متد تازه جراحی برای کل کشور و حتی بیماران خارج از ایران نیز توسط دانشمندان این استان ایجاد شده است.

دانشگاه‌های برتر غیرانتفاعی تقدیر می‌شوند

در این همایش همچنین دکتر نادری مدیرکل دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی و دبیر همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی با بیان اینکه طی این دو روز مراسم چهار میزگرد در مباحث گسترش و نظارت هیات علمی، میزگرد مسائل دانشجویی، میزگرد ضوابط تاسیس و تصویب اساسنامه – هیات امنا و میزگرد مسائل فرهنگی و حراست برگزار خواهد شد، گفت: همچنین از دانشگاه‌ها و موسسات برتر غیر دولتی و غیر انتفاعی نیز در پایان این همایش تقدیر iبه عمل خواهد آمد.

همچنین طی این دو روز نقش موسسات غیر انتفاعی در نظام آموزشی و رتبه بندی موسسات نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طی این برنامه حجت الاسلام و المسلمین تقوی دبیر شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز طی سخنانی با اشاره iبه بعضی تاکیدات و مولفه‌های مقام معظم رهبری در بحث دانشگاه‌ها iبه ضرورت مباحثی همچون اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بحث نهضت نرم افزاری، فرهنگ دانشگاه‌ها، امید بخشی و جلوگیری از یاس در دانشگاه‌ها، تحرک سیاسی و آرمان گرایی دانشجویان اشاره نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.