دانشگاه‌های معروف انگلیس در کدام شهرهایش قرار دارند؟

۱۱م آذر ،

55-106.jpg

کشور انگلیس دارای تعدادی از بهترین دانشگاه‌های معتبر دنیاست که این مساله سبب گسیل شدن دانشجویانی از کشورهای مختلف به این جزیره می‌شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از دانشجویان در جستجوی کسب تجربه تحصیل در بعضی از شهرهای بزرگ و مشهور انگلیس می باشند در حالی که شهرهای آکسفورد و کمبریج مشهورترین شهرهای دانشگاهی در این کشور می باشند.

به گزارش پایگاه خبری “تراول وایرز” انگلیس، بعضی از شهرهای دانشگاهی مشهور و معتبر انگلیسی عبارتند از:

۱-لندن: این شهر بسیار شلوغ و پرازدحام هر دانشجویی را به سوی خود جلب می‌کند و کمتر دانشجویی حاضر است از تحصیل در این شهر چشم‌پوشی کند. این شهر با دارا بودن دانشگاه‌ها و دانشکده‌های بسیار بسیار که تعداد بسیاری از آنها جزو معتبرترین دانشگاه‌های دنیا می باشند سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان را به خود جلب می‌کند.

۲-نیوکاسل: تجربه تحصیل و زندگی در این شهر کاملا با تجربه زندگی و تحصیل در شهر لندن متفاوت است. در این شهر دو دانشگاه محبوب و مطرح وجود دارند. به عنوان نمونه دانشگاه «نورث آمبریا» یکی از پنج دانشگاه بزرگ کشور انگلیس است.

۳-منچستر: یکی از بزرگترین شهرهای شمالی کشور انگلیس است که به سبب دارا بودن از فرهنگ خاص خود دانشجویان بسیاری را شیفته خود می‌کند. این شهر همچنین دارای پیشینه تاریخی دارای دو مرکز دانشگاهی معتبر است که دانشجویان بسیاری علاقه‌مند به تحصیل در این شهر می باشند.

۴-یورک: شهر تاریخی یورک تجربه کاملا متفاوتی از دانشگاه را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این شهر کوچک دارای دانشگاه مشهوری است. قسمت اعظم دانشگاه یورک در بین دیواره‌های شهر ساخته شده است و کلیسای جامع شهر به آن مشرف است. این دانشگاه شباهتی به یک محیط عادی جهت تحصیل ندارد. چرا که جلوه آن تقریبا با رودخانه «اوسه» که از قلب این شهر می‌گذرد گره خورده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.