دانشگاه‌ها امروز نیازمند مدیریت علمی، جهادی، اعتقادی و باور محور است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

پژوهشگر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز نیاز دانشگاه‌های کشور مدیریت علمی، جهادی، اعتقادی و باور محور است،‌ گفت: چهره‌های سیاسی خاص چنانچه مورد نظر و مطلوب برنامه‌های رئیس جمهور هستند می‌توانند در فضایی غیر از محیط علمی مورد استفاده قرار گیرند.

“حمیدرضا عزیزیان غروی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگارانِ، با بیان اینکه حجم قابل توجهی از اهداف و برنامه‌های اسناد بالادستی در کشور متوجه رشد علمی بر اساس شاخص‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است، اظهارداشت: سیاست‌های محوری الگوی اقتصادی مقاومتی که مبتنی بر افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی و همچنین فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانش بنیان است، رسالت نهادهای مرتبط با آموزش عالی را سنگین‌تر می‌کند.
 
وی تصریح کرد: امروز عصاره ملت در بخش عمده‌ای از فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها منتظر فرصت‌هایی هستند که گوی رقابت عملی را از سایر کشور‌ها به‌ویژه در منطقه بربایند، دانشجویان کشور برای دستیابی به اهداف عالی نظام عالی نیازمند توجه، حمایت مادی و معنوی و آرامش هستند که مسئولان مربوطه می‌بایست این شرایط را به نحو احسن فراهم کنند.
 
پژوهشگر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز فضای دانشگاهی ما دانشجویانی می‌خواهد که بیدار بمانند تا دشمن نتواند از فرصت‌های حاشیه‌ای برای توقف موتور علمی کشور استفاده کند، اظهار داشت: مدیران ارزشمند وزارت علوم نقشی هدایتگر و پشتیبان کشور را دارند، همه‌چیز باید مهیا باشد تا فعالیت‌های علمی کشور جهادی بتواند مسیر پیشرفت را طی نماید.

وی افزود: اتفاقات یکسال گذشته در وزارت علوم بخشی از حواشی را به بدنه دانشجویی کشور تحمیل کرد، هزینه‌های این تحمیل بر ذهن و فکر دانشجویان اثر نامطلوبی دارد انتقال مشکلات سیاسی و حزبی به محیط دانشگاه در تاریخ سیاسی ایران بازخورد مطلوبی نداشته و البته همین تاریخ پرفراز و نشیب نشان می‌دهد که چنانچه عده‌ای قصد داشته باشند فضای علمی کشور را آلوده به مسائل سیاسی و جناحی نمایند، با واکنش روبرو خواهند شد.

عزیزیان غروی با اشاره به جریان استیضاح وزیرعلوم سابق که پیام‌های متعددی را در بر داشت، ادامه داد: چنانچه بر قاعده دموکراسی و مردم سالاری دینی گام برداریم باید بپذیریم که همه فرزندان ملت در محیط علمی کشور محق به داشتن آرامش و پایبندی به اصول و منافع کشورند. توجه به سیاست‌های بالادستی از جمله سند چشم‌انداز ۲۰ ساله الگوی اقتصاد مقاومتی، برنامه جامع علمی کشور و دغدغه‌های رهبری در تبیین الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت باید مورد توجه رییس جمهور محترم در معرفی وزیرعلوم باشد.
 
وی بیان داشت: چنانچه تکریم نظر مجلس شورای اسلامی فقط در تعارفات دیپلماتیک و لبخندهای سیاسی ترجمه شود، کار برای محیط علمی کشور سخت خواهد شد. جمع حق و تکلیف در برنامه‌های دولت محترم می‌بایست اعتدالی و عاقلانه باشد.

پژوهشگر انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه به رییس جمهور پیشنهاد می‌شود چهره‌های سیاسی خاص چنانچه خیلی مورد نظر و مطلوب برنامه‌های ایشان هستند می‌توانند در فضایی غیر از محیط علمی کشور مورد استفاده قرار بگیرند، تصریح کرد: امروز نیاز دانشگاه‌های کشور مدیریت علمی، جهادی، اعتقادی و باور محور است.

عزیزیان غروی خاطرنشان کرد: مهرماه نزدیک است و شور علمی کشور را در بر خواهد گرفت. فضا برای نفش کشیدن مهیا شود که هیچ‌کس احساس تنگی نفس نکند. آقای رییس جمهور این ندای درونی فرزندان ایران زمین است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.