دانشگاه‌ها باید تبادل اطلاعات و همکاری علمی در زمینه‌های مختلف برقرار کنند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز از دستاوردهای علمی دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.
 
در طول بازدید که با توضیحاتی از سوی علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رضا امراللهی رییس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک و چند تن از محققان جوان همراه بود، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جریان چگونگی ساخت دستگاه توکامک البرز (خورشیدک) قرار گرفت.
 
در ادامه این بازدید هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع محققان و دانشمندان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: این دانشگاه همواره در سیاست پیشتاز و در فعالیتهای علمی و فنی ممتاز بوده است.
 
وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند توان انجام هر کاری حتی تسخیر خورشید را به انسان داده است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ساخت دستگاه توکامک البرز توسط محققان دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه امیرکبیر را ستودنی دانست و افزود: تمام طرح‌های این دانشگاه استراتژیک است.
 
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دنیا هنوز به گداخت هسته‌ای دست پیدا نکرده است، گفت: محققان داخلی باید با سعی و تلاش مضاعف به این امر دست پیدا کنند که در آن صورت بسیاری از مشکلات حل و دنیای جدیدی خلق خواهد شد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گداخت هسته‌ای و تأکید بر ارتباط دانشگاه‌های کشور با یکدیگر تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور باید تبادل اطلاعات و همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه‌های مختلف برقرار کنند تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
در ابتدای این مراسم علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ارائه آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی و تشریح برنامه ها و چشم انداز این دانشگاه پرداخت.
 
همچنین رضا امراللهی رییس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک نیز با بیان اینکه چشم انداز اصلی توکامک‌ها برای ۳۰ سال آینده تولید انرژی الکتریسیته است، به تشریح جزئیات این دستگاه پرداخت.
 
همچنین دانشجویان جوان این دانشکده گزارشی از فعالیت‌های و پژوهشها ارائه کردند که مورد تشویق هاشمی رفسنجانی قرار گرفت.
 
گفتنی است، در پایان این مراسم به هنگام خروج آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر جمع محدود و سازمان یافته‌ای از جوانان که خود را دانشجو می‌نامیدند با در دست داشتن دست نوشته‌هایی با عناوین «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»، «ما دلواپسیم» و شعارهایی مثل «انرژی هسته‌ای حق معلق ماست» در مسیر حرکت خودرو وی تجمع کردند و تعجب حاضرین را درباره ارتباط بازدید و تجمع برانگیختند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با حضور در میان جمع به گفتگو با آنان پرداخت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.