دانشگاه‌ها در ایام انتخابات باید محملی برای گفتمان‌سازی باشند

۱۷اردیبهشت،

914406-1.jpg

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، گفت: دانشگاه‌ها در همه زمان‌ها و به ویژه در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی که انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش رو داریم باید محملی برای گفتمان‌سازی باشند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود ملاباشی در چهارمین سفر استانی هیات دولت به آذربایجان غربی در نشستی با دانشگاهیان دانشگاه‌های این استان، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «دانشگاه مبدأ همه تحولات است» اظهارداشت: دانشگاه یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند بیشترین تاثیرات را در کشور به جا بگذارد و گفتمان انقلاب باید در دانشگاه‌ها، چنان حفظ و تدوین شود که دشمن نتواند در هیچ برهه‌ای به آن آسیب و خللی وارد کند.

وی ادامه داد: کشور ایران امروز توانسته دو و یک دهم تولید علم دنیا را به خود اختصاص دهد، آنچنان که چهاردهمین کشور در رتبه‌بندی جهانی در مقیاس تولید علم گشته است و این در حالی است که این رقم در سال ۸۴ بیشتر از سه دهم نبود.

وی همچنین کسب جایگاه هشتم ایران را در عرصه تکنولوژی نانو به دانشگاهیان تبریک گفته و افزود: پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در سال‌های قبل موفق به ساخت هواپیما، ادوات مورد نیاز نیروی دفاعی کشوروارسال ماهواره به فضا شده و به بسیاری پیشرفت های دیگر نائل گشته‌اند که امروز ما می‌توانیم با سرفرازی در دنیا از اقتدار علمی ایران سخن بگوییم.

معاون وزیر علوم گفت: آموزش عالی کشور در سال‌های اخیر با چنان گسترشی در ظرفیت‌های آموزشی عالی روبرو شده که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت موجود حرکت می‌کنند و به دنبال جذب هر چه بیشتر دانشجو برای ۵۰ درصد مابقی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.