دانشگاه‌ها نباید گرفتار حاشیه‌های سیاسی شوند

۰۷اردیبهشت،

IMG_7715_jpg.jpg

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید به امنیت دانشگاه‌ها توجه شود، گفت: دانشگاه‌ها نباید گرفتار حاشیه بخش‌های سیاسی شود، بنابراین نامزدهای انتخاباتی می‌توانند یکدیگر را نقد کنند، اما اجازه ندارند دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین نادری‌منش در همایش «بزرگداشت هفته آموزش» یکی از گلوگاه‌های فشار دشمن بر کشور را فشار اقتصادی دانست و اظهارکرد: زمانی که تولید ما افزایش یابد این فشار کم خواهد شد، بنابراین نگاه ما باید به بخش خصوصی فعال مبتنی بر دانش باشد.

وی افزود: برای فعال شدن بخش خصوصی باید دانش ما افزایش یابد تا بخش خصوصی بتواند ایجاد ارزش افزوده کند که با این روند چرخه مالی بین دانشگاه، صنعت،‌ علم و فناوری ایجاد می‌شود و در نتیجه آن نگاه دیگر به پول نقد نخواهد بود.

نادری‌منش با بیان اینکه از این جهت باید نگاه ما به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نیز باشد، تصریح کرد: باید نگاه به این دانشگاه شکل گرفته و تقویت شود،‌ در سال قبل بحث کلانی در رابطه با علمی کاربردی داشتیم که نگاه ما بر روی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: بر این اساس اساسنامه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و علمی کاربردی تغییر داده شد و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای زیر نظر وزارت علوم قرار گرفت تا از حمایت‌های دولت استفاده کند و دانشگاه علمی‌ و کاربردی نیز با توجه به شغل محور بودن فضای آن از بخش خصوصی استفاده کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.