دانشگاه آزاد از نظر فضای فیزیکی کمبودی ندارد/تدوین برنامه مدون رعایت استانداردهای عمرانی

۱۲م آذر ،

262.jpeg

مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد با اشاره به رعایت سرانه فیزیکی به ازای هر دانشجو در این دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد از نظر فضای آموزشی کمبودی ندارد.

فربد کمایی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه سرانه هر دانشجو بر اساس استانداردهای آموزش عالی ۱۰ مترمربع است، اظهار کرد: در تلاش هستیم این استاندارد رعایت شود، البته به صورت میانگین در بعضی از واحدها تا حدی رعایت شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه مدونی برای رعایت استانداردها، گفت: البته در واحدهای پرتراکم از نظر تعداد دانشجو ممکن است مقداری رعایت استاندارد با مشکل روبرو باشد، به عنوان مثال مشکل واحدهای تهران با در نظر گرفتن پایگاه اینترنتی‌های مختلف در حال رفع شدن است.

مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه سعی شده از ساختمان‌ها، املاک و مستغلات دانشگاه استفاده بهینه شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم که املاک دانشگاه حفظ شود و در صورتی که فروخته هم شوند در بخش عمرانی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به نحوه تامین اراضی دانشگاه آزاد، گفت:‌ برای تامین اراضی دانشگاه، منابع مختلفی چون ادارات راه و شهرسازی استان‌ها، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب،‌ ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای غیردولتی وجود دارند.

وی در خاتمه تصریح کرد: از آنجاکه اداره منابع طبیعی اراضی خود را به صورت ۹۹ ساله به متقاضیان اجاره می‌دهد و این موضوع با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد در زمینه داشتن سند مالکیت مغایرت دارد، بر این اساس دانشگاه آزاد برای تامین اراضی دیگر با سازمان‌ منابع طبیعی وارد مذاکره نمی‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.