دانشگاه آزاد اسلامی باید در جنبه‌های اسلامی و اخلاقی به الگو تبدیل شود

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

صبح امروز فرهاد دانشجو رییس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه هیات رییسه دانشگاه با آیت الله العظمی‌صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی‌در این دیدار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با تقدیر و تشکر از حضور رئیس و هیاترئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، به تاریخچه فلسفه شکل گیری دانشگاه آزاد پرداخت و گفت:ایندانشگاه از همان روز اول به منظور برطرف سازی نقاط ضعفی که در دانشگاه های کشور درزمان پیش از انقلاب بود تاسیس شد.

وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی باید علاوه بر پیشرفت در مسیرعلم و تکنولوژی در زمینه های اسلامی هم به در بین دانشگاه های کشور و در سطح دنیا بهالگو تبدیل شود ، همان طور که از اهداف تاسیس آن فارغ التحصیل شدن پزشکان و دانشمندان مسلمان بود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ادامه داد:توقع ما از دانشگاه آزاد این است که انسان ساز باشد وانتظارات ما در حوزه فرهنگ و دین را برآورده کند.

وی خاطرنشان کرد:نظر امام راحل هم از دانشگاه آزاد همین بود که دانشگاه آزاد به سمتی برود که کاستی ها ونواقص دانشگاه های قبل از انقلاب را از بین ببردو شرط اساسی آن داشتن اساتید مومن ومتعهد در دانشگاه است.

این مرجع تقلید شرط اول فرهنگی در دانشگاهها را توجه بهتعهد اساتید خواند و گفت:‌ استاد باید در تمام رشته‌ها مومن باشد و این مهم خواست ملتبوده واستحکام نظام نیز به این است که احکام اسلام پیاده شوند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد دانشجو نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت چهار ماهه اش در این مجموعه دانشگاهیبا اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک پروژه موفق نظام جمهوری اسلامی است ،گفت:دانشگاه آزاد اسلامی تا این مرحله، فعالیت خود را مدیون کمک های امام راحل، حمایت هایمقام عظمای ولایت ، هیات امنا و هیات موسس به خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دکترجاسبی، اعضای هیات علمی ،کارکنان ، دانشجویان و تمامی زحمت کشان در این مجموعه بزرگاست.

وی با بیان اینکه نخستین پرچمی که در دست راست هیات رییسهدانشگاه است، پرچم فرهنگ اسلامی است، تاکید کرد: نخستین دغدغه ما، اسلام ، دین و فرهنگ است و باید دقت شود همه کارهابا این دغدغه همسو و همراه شود.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد:در رابطه با بحث اسلامیشدن دانشگاه آزاد اسلامی ،آیین‌نامه جدید نقل‌وانتقال دانشجویان به محل دائمی سکونتخود، در حال اجرا شدن است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص مراحل اجرایی این پروژه ، گفت:ثبتنام برای نقل و انتقال دانشجویان از ۱۵ خردادآغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می کنیم که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار درخواستمتقاضی جابجایی داشته باشیم.

دکتر فرهاد دانشجو با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامیدارای سه و نیم میلیون فارغ التحصیل و بیش از یک و نیم میلیون دانشجو است؛ ادامه داد:یکیدیگر از موضوعاتی که در حال پیگیری است بحث مختلط بودن دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامیاست که در این خصوص برنامه هایی در دست اجراست که واحد قم در این زمینه پیشتاز است.

همچنین دکتر محمد مهدی مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد آن معاونت ،خطاب به آیت الله صافی گلپایگانیگفت:دو سال پیش که خدمت شما رسیدیم به سه نکته درباره بودن علم و اخلاق در کنار یکدیگر، تفکیک دانشجویان دختر و پسر و توسعه فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی در دانشگاه ها اشارهکردید و امروز با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی این نوید و امید برای اجرایی شدنتاکیدات شما در دانشگاه بیشتر شده است.

وی به مقام های کسب شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در بحثاقامه نماز اشاره کرد و افزود:فرهنگ پژوهش محور و آموزش محور است و کارهای پژوهشی وتولید علم باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

همچنین دکتر عبدالله افشار معاون پژوهشی دانشگاه در سخنانیبا ارائه گزارش از عملکرد معاونت پژوهشی دانشگاه به تشریح راه اندازی آزمایشگاه هایملی در سطح کشور پرداخت و گفت:هدفمند کردن طرح های تحقیقاتی،ایجاد پارک های علم و فناوری،حمایتاز دستاوردهای پژوهشی واعزام اساتید برای کسب فرصت های مطالعاتی از اقدامات در دستاجراست.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.