دانشگاه آزاد اسلامی می تواند الگویی برای دنیا باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهر پنج شنبه در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد همواره بر این نکته تاکید بود که نباید این دانشگاه دارای نشانه هایی از پیش از انقلاب باشد و هدف تشکیل این دانشگاه پیشتازی هم در جنبه های علمی و هم در جنبه های اسلامی بود.

وی در ادامه گفت: با وجود نقاط مثبت و منفی موجود، انتظار مردم از دانشگاه آزاد اسلامی این است که موجب توسعه جنبه های علمی و اسلامی شود و مربی علم و انسانیت باشد.
 

این مرجع تقلید افزود: جوانان باید در دانشگاه ها در کنار علم، اخلاق را نیز فرا گیرند.


صافی گلپایگانی ضمن بیان اینکه بهتر است مرکز جهانی علمی اسلامی تشکیل شود، گفت: با وجود اینکه جریان علمی و آموزشی به صورت مطلوبی جلو نرفت اما مدیران و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در حدی که می توانستند انجام وظیفه کرده اند.
 

وی در ادامه تاکید کرد: در بعضی زمینه های  اسلامی مانند حجاب، هنوز انتظارات مردم برآورده نشده است.
 

این مرجع تقلید اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ علمی در سطح بالای است، می تواند در موضوع تفکیک جنسیتی دانشگاه ها نیز الگویی برای دنیا باشد.
 

اسلام دین علم است


وی با بیان این که ظلم و استعمار موجود در دنیا به منظور کسب قدرت است، خاطر نشان کرد: انواع صنایع و امکانات جهانی در خدمت افرادی است که تعهد انسانی ندارند.
 

صافی گلپایگانی ادامه داد: ظالمان در منجلاب های اخلاقی گرفتار شده اند و  سران قدرت نمی توانند دیگر با فساد های اخلاقی و بی بندو باری مقابله کنند.
 

وی اضافه کرد: تاکید امام خمینی (ره) نیز بر این بود که تشکیلاتی به منظور توسعه دین و اخلاق در کشور تاسیس شود و جوانان را راهنمایی کند.


این مرجع تقلید با بیان این که زمانی اسلام در تمام عرصه های علمی و  آموزشی  معرفی می شود که اساتیدمان مومن باشند، گفت: تفکیک جنسی موضوعی است که مردم  خواستار آن هستند و استحکام نظام به  این است که معارف اسلامی در تمام بخش های جامعه جاری شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.