دانشگاه آزاد الگویی از دانشگاه اسلامی باشد

جام جم آنلاین: آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد دانشگاهی اسلامی و پیشرو در علم را از اهداف اولیه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید الگویی از دانشگاه اسلامی برای جهان اسلام باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: از  ابتدای تاسیس این نهاد، انتظار این بوده که  دانشگاهی غیر از دانشگاه های زمان طاغوت و مرکزی برای انسان سازی و عالم پروری باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره  به انحطاط فرهنگی و اخلاقی در کشورهای غربی گفت: همه ظلم و استعمار کشورهای غربی در دنیا ناشی از همین بی بند و باری ها است و آنها می خواهد دنیا را به این سمت سوق دهند تا اضمحلال خود را  مخفی کنند.

وی به تاثیر گذاری رفتار و منش استاد بر دانشجو اشاره کرد و افزود: باید برنامه ریزی شود از استادانی مومن و متعهد حتی در رشته های فنی برای آشنایی  دانشجویان  با فرهنگ شیعی استفاده شود.

دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به تلاش های مسئولان قبلی دانشگاه برای توسعه کمی دانشگاه ، ارتقای کیفی  از لحاظ علمی و  پژوهشی را از الویت های کاری خود در کنار اسلامی کردن  دانشگاه  دانست.

 وی با بیان اینکه برای انتقال دانشجویان به محل زندگی دائمی خود  برنامه ریزی هایی صورت گرفت که  دانشجویان مجرد  دختر و پسر و  همچنین دختران متاهل برای نام نویسی در این طرح  می توانند تا  ۱۵ تیر  در سایت  دانشگاه ثبت نام کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.