دانشگاه آ‍زاد اسلامی آزمایشگاه های ملی تاسیس می کند

به گزارش ایرنا دکتر سید محمد صادق مهدوی یکشنبه درمراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۱۵هرمزگان افزود: این آزمایشگاه ها دارای کیفیت بسیار بالا خواهد بود که در آن افراد متخصص و با تخصص بالا مشغول به کار می شوند.

وی ادامه داد: برای ایجاد و راه اندازی این آزمایشگاه ها در مدت پنج سال نزدیک به یک میلیارد ریال هزینه می شود که اعتبار لازم باید از طریق استان ها تامین شود.

مهدوی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه ها نیاز های استانی و ملی را تامین خواهند کرد، ابرازداشت: دراین مکان های تحقیقاتی علوم روز دنیا به دانشجویان ارائه می شود.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت جذب عضو هیئت علمی دارای تخصص و تجربه بالا با مدرک PHD برای استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: دو مساله جذب وماندگاری نیروها در این استان باید حل شود.

مهدوی خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی استان تنها بخشی از مساله استان در این زمینه است که می توان با برنامه ریزی و فراهم کردن زمینه های مورد نیاز آن را رفع کرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی ارائه کمک های مورد نیاز به دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جذب اعضای هیئت علمی دارای مدرک PHD را دارد.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه آزاد اسلامی کشوربا اشاره به اینکه رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان’دکتر کرم الله دانشفرد’ اقدامات زیربنایی بزرگی را در استان آغاز کرده اند، تصریح کرد: رییس جدید این دانشگاه ‘احسان کامرانی’ باید چنین اقداماتی را پیگیری کند.

مهدوی یاد آورشد: مدیر جدید دانشگاه می تواند با ادامه دادن برنامه های دکتر دانشفرد موفق تر بوده و زودتر به اهداف ترسیم شده دانشگاه در استان دست یابد.

وی در خصوص موضوع کاهش شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: این شهریه ها در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است و مطابق گفته یئیس دانشگاه کاهش شهریه سایر دوره های تحصیلات تکمیلی نیز پس از ایجاد منابع درآمدی جدید انجام می شود.ک/۲

۸۱۴۴/۶۶۸/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۷۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.