دانشگاه تهران اطلس همکاری‌های بین‌المللی را تهیه کرد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

این اطلس یک مقدمه و ابزار برنامه‌ریزی برای این است که بتوانیم ماموریت‌ها و وظایف و اختیارات دانشگاه‌ را تا سطح گروه و استاد تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر فرهاد رهبر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی بین‌المللی شدن دانشگاه تهران، با بیان اینکه بین‌المللی شدن دانشگاه، هدف نهایی و غایی نیست، گفت: بلکه باید بین‌المللی شدن در راستای اهداف کلان نظام تعریف و برنامه‌ریزی شود که این موضوع نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی است.

رییس دانشگاه تهران  به مسئله بین‌المللی شدن دانشگاه  اشاره کرد و افزود:بین‌المللی شدن را صرفا در جذب دانشجو نباید دانست ،بلکه ایندکس شدن مجلات دانشگاه در نمایه‌های بین‌المللی، انجام پروژه‌های مشترک، از دیگر روش‌هایی است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

رهبر با اشاره به بحث پذیرش دانشجویان خارجی، گفت: ظرفیت‌های ایرانی را نباید با ظرفیت دانشجویان خارجی جمع ببندیم، بلکه باید ظرفیت جدید برای دانشجویان خارجی ایجاد کنیم.

وی همچنین از فراهم شدن اطلس همکاری‌های دانشگاه تهران با دانشگاه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: این اطلس یک مقدمه و ابزار برنامه‌ریزی برای این است که بتوانیم ماموریت‌ها و وظایف و اختیارات دانشگاه‌ را تا سطح گروه و استاد تعریف کنیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.