دانشگاه جای تبلیغ حزب سیاسی نیست/ دانشجوی پولی، عدالت خواهی را زیر سوال نبرده است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه محل تبلیغ احزاب سیاسی نیست، گفت: با هر گونه تجمعی که در آن پایکوبی یا شعارهایی با عنوان “زنده باد یا مرده باد” مطرح شود مخالفیم.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران عصر امروز(پنج شنبه) در نشست صمیمی با تشکل های دانشجویی در پاسخ iبه سوالی در خصوص دانشجوی پولی گفت: شانزده درصد دانشگاه های کل کشور غیر پولی و حدود ۸۴ درصد دانشگاه ها پولی می باشند بنابراین موضوع دانشجوی پولی موضوع جدیدی نیست و که عدالت خواهی را زیر سوال برده باشد.
 
وی در ادامه افزود: من اعتقاد دارم که درصد دانشجویان دولتی باید افزایش پیدا کند اما با توجه iبه میزان بودجه وزارت علوم که iبه دانشگاه های غیر پولی و دولتی اختصاص داده شده است و مقدار آن  ۱۵۰۰ میلیارد است باید گفت  که در حال حاضر امکان افزایش این بودجه وجود ندارد .
 
رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: این میزان بودجه بیشتر iبه دانشجویان کارشناسی تعلق گرفته است و باید بگوییم سهم عمده ی پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری متعلق iبه دانشگاه های دولتی است که از ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار نفری که برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام می کنند تنها حدود ۸۰ هزار نفر پذیرفته می شوند که این تنها ۱۰ درصد از متقاضیان ارشد و دکتری است.
 
در ادامه این نشست یکی از دانشجویان از عدم برخورد قاطع مسئولان دانشگاه با انتشار یافتن مطلب اهانت آمیز iبه ساحت امام هادی(ع) در یک نشریه دانشجویی و در مقابل، برخورد با دانشجویانی که خواهان اقامه عزا در سوگ این امام همام بودند، انتقاد کرد که رهبر پاسخ داد: از شما دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی iبه سبب نمایش غیرت دینی خود تشکر می کنم اما باید بگویم که نه تنها دانشگاه تهران این نشریه موهن را توبیخ کرد بلکه با فرد خاطی برخورد و وی iبه مدت دو ترم از تحصیل در دانشگاه تهران تعلیق شد.
 
وی همچنین اظهار داشت: اما در خصوص ۱۲ نفر از دانشجویان حزب اللهی که iبه کمیته انضباطی فراخوانده شده اند باید بگویم درخواست شما برای برگزاری عزاداری در روز میلاد امام محمد باقر(ع) بود که هیچ تناسبی برای برگزاری عزاداری وجود نداشت و iبه این دلیل با برگزاری عزاداری و سینه زنی مخالفت کرد.
 
رهبر خاطر نشان کرد: ریاست دانشگاه تهران با هیچ مناظره یا برنامه ای که در تالارهای دانشکده و iبه صورت گفتمان برگزار می شود مخالف نیست و این در حالیست که ما با هر گونه تجمعی که در آن پایکوبی یا شعارهایی با نام “زنده باد یا مرده باد” مطرح شود مخالفت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دانشگاه باید محلی برای اظهار نظرات مختلف باشد، اما باید گفت دانشگاه محلی برای تبلیغ احزاب سیاسی نیست و لذا با هر گونه اقدامی که در این جهت صورت پذیرد، مخالفت خواهیم شد.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.