دانشگاه جای افراط و تفریط نیست/ برنامه “مناظره” چیدمان درستی از صاحب‌نظران نداشت

فروردین ۱۴۰۳

“دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت” افراط و تفریط را دو آسیب مهم برای تولید علم و نشاط سیاسی در دانشگاه دانست و گفت: اشخاصی با نام پویایی به دنبال بهره‌برداری از دانشجوها و تشکل‌ها به عنوان پیاده نظام خود می باشند و بعضی دیگر با نام دفاع از تولید علم اجازه نشاط سیاسی و فعالیت‌های سیاسی را در دانشگاه نمی‌دهند.

مهدی امیریان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران عملکرد رسانه ملی در رابطه با تولید برنامه‌هایی که دغدغه عموم جامعه است  را قابل تقدیر دانست و اظهارداشت:د بهتر است در مناظره‎ها از تمام سلایق که در چهارچوب نظام فعالیت‌ می‎کنند دعوت کرد و نباید در این رابطه مصلحت اندیشی صورت پذیرد؛ چرا که تبادل دیدگاه‎های گوناگون می‌تواند بسیار سازنده باشد.

وی افزود: در مناظره روز جمعه که موضوع آن “نشاط سیاسی و تولید علم” بود، درست است که اشخاصی که دعوت شده بودند، همگی اهل علم و صاحب نظر بودند، اما چیدمان اشخاص ترکیب مناسبی نداشت.

امیریان از نحوه مدیریت برنامه توسط مجری نیز انتقاد کرد و بیان داشت: آقای حیدری نیز نتوانست بحث را در چهارچوب سوژه اصلی کنترل کند و منجر به پراکنده گویی میهمانان شد و نتیجه حاصل نشد.

امیریان دانشگاه را جایگاه علم به دور از احساسات و مهمترین نهاد رسیدگی به مسایل و آسیب‌های سیاسی دانست و تصریح کرد: دانشگاه محیطی فارغ از هیجانات کاذب بوده و می‌تواند فضای علمی را در کنار نشاط سیاسی به‌وجود آورد و پرداختن به مسائل سیاسی ضربه‌ای به تولید علم در دانشگاه نیز نخواهد زد، اما در مناظره روز جمعه این مسئله به خوبی تبیین نشد.

این فعال دانشجویی دو آسیب مهم را در رابطه با نشاط سیاسی و تولید علم افراط و تفریط دانست و گفت: اشخاصی با نام پویایی و نشاط سیاسی به دنبال بهره‌برداری شخصی می باشند و دانشجویان و تشکل‌ها را به پیاده نظام خود بدل می‌کنند و با نام دفاع از تولید علم هرگونه فعالیت سیاسی در دانشگاه را نهی کرده و نشاط سیاسی را در دانشگاه مختل می‌کنند.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی این مسئله را درک کردیم که افراط و تفریط باید از دانشگاه دور شود و دانشجویان باید در کنار تولید علم به کارهای سیاست نیز بپردازند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.