دانشگاه دخترانه در میناب راه‌اندازی می‌شود

۲۳خردادماه،

معاون آموزشی وزارت علوم توسعه آموزش عالی را نشان از توان و اقتدار کشور دانست و افزود: این مولفه آموزشی اولویت راهبردی و ملی است، چرا که دانشگاه‌ها، موتور توسعه نظام می باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر نادری‌منش در نشستی، در خصوص راه‌اندازی دانشگاه دخترانه میناب، اظهار کرد: نکته مهم در خصوص راه‌اندازی این مجموعه همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند توسعه آموزش عالی است.

وی افزود: راه‌اندازی یک دانشگاه باید اثر خود را در رشد منطقه نشان دهد و در این رشد و توسعه علمی، نگاه‌ها نیز باید عدالت محورانه باشد و در تمام نقاط کشور شکل بگیرد.

نادری‌منش اظهارکرد: این نگاه ما در حوزه آموزشی وزارت علوم توجه به رشد و توسعه علمی در نقاط کمتر توسعه یافته بوده که هم اینک شاهدیم دانشگاه هرمزگان در رده بهترین دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تاسیس این دانشگاه باید اثرش را در پرورش تربیت اشخاص مستعد و نخبه استان جهت ادامه تحصیل در تحصیلات تکمیلی باشد تا نیازی به رفتن به دیگر دانشگاه‌ها نداشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت علوم خواستار مشارکت و همفکری همه مسئولان استانی و شهرستانی و نیز بخش خصوصی در زمینه راه‌اندازی این دانشگاه شد.

همچنین دکتر احمد نوحه‌گر رییس دانشگاه هرمزگان از تاسیس دانشگاه دخترانه با اخذ مجوز سه دانشکده و ۹ رشته تحصیلی از مهر ماه سال ۹۲ خبر داد.

وی افزود: مجوز اصولی تاسیس این دانشگاه صادر شده و با کمک و مساعدت مسئولان وزارتخانه و استان در مهرماه ۹۲ شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود.

نوحه‌گر هدف از راه‌اندازی این دانشگاه را در راستای پاسخ به تقاضای مردم و مسئولان این منطقه و نیاز حوزه شرق استان هرمزگان با توجه به رویکرد مذهبی استان هرمزگان به خصوص شهرستان میناب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان میناب از نظر سابقه فرهنگی و سابقه تاریخی نه تنها یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان، بلکه کشور است، تصریح کرد: روند آموزش عالی در استان از سال ۷۰ به صورت کند آغاز شد، اما با تاسیس دانشگاه هرمزگان این روند از سال ۸۴ و ۸۵، سرعت گرفت و توانستیم تحولات خوبی را در زمینه‌های آموزشی و علمی در استان هرمزگان شاهد باشیم.

رییس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: رشد و افزایش تحصیلات تکمیلی و جذب اعضای هیات علمی در حد انتظار تحقق پیدا کرد و از سال ۸۶ به صورت جدی در زمینه اجرایی شدن مصوبه دولت در زمینه تاسیس دانشکده کشاورزی در شهرستان میناب شدیم.

نوحه گر اضافه کرد: در سال ۹۰ پس از احداث ساختمان محل دانشکده کشاورزی میناب فعالیت آموزشی این دانشکده با اخذ مجوز دو رشته آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در نشست همفکری تاسیس و راه‌اندازی دانشگاه دخترانه میناب، فرماندار و روسای دانشگاه‌های آزاد، جامع علمی کار بردی، فنی و حرفه‌ای و پیام نور این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.