دانشگاه شهید بهشتی، برگ زرینی از افتخارات بی شمار علمی است

دانشگاه شهید بهشتی با امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب و با ارائه شیوه های نوین آموزشی، تربیت نیروهای متخصص جوان کشور را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، دانشگاه شهید بهشتی، با دارا بودن امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب و تربیت نیروهای متخصص و دارا بودن اساتید مجرب و سابقه ای درخشان برگ زرینی از افتخارات بی شمار در دانشگاه ایران به شمار می رود.

تاسیس دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی در بهمن ماه سال ۱۳۳۸ با نام دانشگاه ملی ایران تاسیس شد. اساسنامه دانشگاه در نهصد و نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ وقت به تصویب رسید و علیرغم افتتاح رسمی در اسفند ماه ۱۳۳۸، پذیرش دانشجو در مهر ماه ۱۳۳۹ و توسط دانشکده های معماری و شهر سازی و علوم بانکداری که اولین دانشکده های دانشگاه بودند انجام شد.

از زمان تاسیس فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه تا انقلاب فرهنگی با نام (دانشگاه ملی ایران) پی گیری می شد در خرداد ماه سال ۶۲ ستاد انقلاب فرهنگی وقت با تغییر نام دانشگاه از (ملی ایران) به (شهید بهشتی) موافقت کرد.

در سال ۶۴ براساس مصوبه دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تاسیس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مراکز درمانی و دانشکده های پزشکی و پیرا پزشکی و  با نام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کردند.

اکنون با گذشت قریب به ۴۸ سال فعالیت مستمر علمی، آموزشی و پژوهشی، پردیس دانشگاهی شهید بهشتی با داشتن حدود ۷۵ هکتار فضای آموزشی کمک آموزشی و طبیعی در بهترین منطقه شمال غربی تهران یعنی ولنجک( درکه) اوین قرار گرفته است.

امکانات آموزشی دانشگاه

دانشگاه شهید بهشتی با امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب و با ارائه شیوه های نوین آموزشی، تربیت نیروهای متخصص جوان کشور را بر عهده دارد.

این دانشگاه دارای کادر مجرب و متخصص متشکل از ۵۷۵ عضو هیات علمی است.

*دانشکده های دانشگاه شهید بهشتی

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانشکده حقوق

دانشکده علوم

دانشکده علوم زیستی

دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی

دانشکده تربیت و روانشناسی

دانشکده علوم ریاضی

دانشکده علوم زمینی

دانشکده مدیریت و حسابداری

دانشکده معماری و شهر سازی

دانشکده مهندسی انرژی و فناوری های نوین

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

دانشکده مهندسی هسته ای

دانشکده الهیات و ادیان

*پژوهشکده ها

پژوهشکده لیزر و پلاسما

پژوهشکده خانواده

پژوهشکده علوم محیطی

پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه

پژوهشکده اعجاز قرآن دارویی

علاوه بر دانشکده های دانشگاه و پژوهشگاه های فوق، به طور مستمر در زمینه های پژوهشی خاص فعالیت کرده و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را نیز جذب و آموزش می دهد و مرکز اسناد و تحقیقات معماری، مرکز تحقیقات شیمیایی،‌مرکز رشد و واحدهای فناوری، دفتر کار آفرینی، دفتر ارتباطات با صنعت و همچنین قطب های علمی جغرافیا، کاتالیست، مطالعه خاورمیانه و جهانی شدن، لیزر، فوتونیک با گرایش، تاریخ و ادبیات فارسی، خانواده، برنامه ریزی شهری و طراحی شهری، ریاضیات گسسته و کاربردهای آن، کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی یونسکو و نیز مرکز سنجش از دور GIS و مرکز ایران شناسی از دیگر مراکز و واحدهای تخصصی ای هستند که در زمینه های مورد علاقه خود به طور گسترده فعالیت می کنند.

تربیت بیش از ۵۰۰۰۰ دانش آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی تقدیم ۱۳۰ شهید بزرگوار در طول سالیان دفاع مقدس، برگزاری ده ها کنگره، کنفرانس، سمینار و همایش علمی بین المللی منطقه ای و کشوری، برگزاری اولین جشنواره فرهنگ ملل، معرفی ده ها استاد، پژوهشگر، مدیر پژوهشی مخترع و مکتشف نمونه در سطح کشور، ابتکار برگزاری جشن های ازدواج دانشجویی، اعطای دکترای افتخاری به مرحوم استاد بیرشک و … برگ های زرینی از افتخارات بی شمار دانشگاه شهید بهشتی است./ پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.