دانشگاه متعلق به بیت المال است، نباید امکانات آن در اختیار تنها یک جریان قرار گیرد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۷۹۵

دانشگاه متعلق به بیت المال است، نباید امکانات آن در اختیار تنها یک جریان قرار گیرد

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با ایمنا:

دانشگاه متعلق به بیت المال است، نباید امکانات آن در اختیار تنها یک جریان قرار گیرد

روحانی اعتدالگرایی را تنها برای رای آوری مطرح نکرده است

خبرگزاری ایمنا: نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: وزیر علوم باید رابطه دوستانه با همه جریان های سیاسی داشته باشد و نباید فضای دانشگاه را به روی یک تفکر خاص ببندد. دانشگاه متعلق به بیت المال است و نباید امکانات آن تنها در اختیار یک جناح قرار گیرد و دانشجو نباید پادوی یک جریان فکری شود.

پنجشنبه ۲۹ آبان – ۱۰:۵۴

محسن کوهکن، نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و نماینده سابق مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به رد صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم از سوی نمایندگان مجلس به ایمنا گفت: در جریان رد صلاحیت هایی که از سوی مجلس صورت گرفت باید این سوال را مطرح کرد که حرف و خواسته این نمایندگان چیست؟
وی افزود: اگر دلیل رد صلاحیت ها این است که چرا افراد تنها از یک جناح خاص معرفی می شوند، این نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای رد صلاحیت ها باشد. این مطالبه درست و منطقی نیست.
کوهکن تصریح کرد: ما در خبرها شنیدیم که برخی چهره های اصولگرا در مجلس به رئیس جمهوری نامه نوشتند و در آن نامه اشاره کردند که کم نیستند اساتید دانشگاهی اصلاح طلبی که حاشیه و مشکلی ندارند و با مشی اعتدالی همخوانی دارند و طرفدار تندروی ها نیستند پس می توان از میان آنها گزینه ای را انتخاب کرد.
این نماینده سابق مجلس همچنین گفت: در گذشته اتفاقاتی افتاده است که ما نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم. برخی افراد در مواجه با این اتفاقات رادیکال برخورد کردند و تندروی هایی داشته اند که اتفاقا همین حرکات تند و رادیکالی به ضرر جامعه دانشگاهی خواهد بود.
وی با بیان اینکه همه ما خواهان دانشگاهی سیاسی هستیم از سوی مقام معظم رهبری هم بر این امر تاکید شده است، گفت: کرسی های آزاداندیشی، بحث های منطقی و… می تواند پویایی جامعه دانشگاهی را حفظ کند به شرطی که از اعتدال خود به نفع هیچ جریان و گروهی خارج نشود.
نایب رئیس جبهه پیروان افزود: دانشگاه نباید به باشگاه یک حزب و جناح خاص تبدیل شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید وزارت علوم به دست کسانی اداره شود که خود علاقه و وابستگی به طیف فکری خاص نداشته باشند. همه ما معتقدیم که بحث و نقد لازمه یک دانشگاه است و دانشجو باید صاحب نظر باشد.
کوهکن تصریح کرد: وزیر علوم باید رابطه دوستانه با همه جریان های سیاسی داشته باشد و نباید فضای دانشگاه را به روی یک تفکر خاص ببندد. دانشگاه متعلق به بیت المال است و نباید امکانات آن تنها در اختیار یک جناح قرار گیرد و دانشجو نباید پادوی یک جریان فکری شود.
کوهکن به شعارهای انتخاباتی روحانی مبنی بر اعتدالگرایی اشاره کرد و گفت: من معتقدم آقای روحانی از همان ابتدای حضور خود در مسئولیت های مختلف همواره فردی میانه رو و معتدل بوده است و شعار اعتدالگرایی را تنها برای جمع آوری رای مطرح نکرده بلکه خود به آن اعتقاد کامل دارد و شعاری نداد که خود به آن پایبند نباشد.
وی افزود: وقتی یک گزینه از سوی رئیس جمهور برای وزارت علوم معرفی می شود یک جریان خاص شروع به تبلیغ کردن به نفع آن شخص می کند که همین باعث برانگیخته شدن حساسیت ها بر روی آن کاندیدای مورد نظر و به عبارتی به ضرر وی تمام می شود.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به تعامل دولت و مجلس اشاره و تصریح کرد: در کابینه آقای روحانی، وزارت بهداشت را می توانیم مثال بزنیم که وزیر آن بالای ۲۰۰ رای از مجلس گرفت که اگر دوباره برای صلاحیت دکتر هاشمی رای گیری انجام شود رای بالاتری خواهد آورد. پس دشمنی میان مجلس و دولت وجود ندارد و مهم عملکردهاست.
وی افزود: همه ما می دانیم که انتخاب وزرا از حقوق انحصاری رئیس جمهور است و می تواند از این حق قانونی خود استفاده کند اما مجلس نیز مکلف و موظف نیست که به همه گزینه های مورد نظر رئیس جمهور رای آری دهد. عاقلانه ترین روش برای به نتیجه رسیدن فرآیند انتخاب وزرا برگزیدن شیوه تعاملی میان قوه مجریه و مقننه است.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.