دانشگاه های افغانستان با الگوبرداری از دانشگاه هایی مانند واحد علوم و تحقیقات می توانند در مسیر پیشرفت قرار گیرند

۹ م دیماه ،

رئیس موسسات خصوصی وزارت تحصیلات عالی افغانستان :

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارای آزمایشگاه های بی نظیر با تجهیزات به روز است و برای پیشرفت سطح علمی دانشجویان ، فضایی مثال زدنی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، مهر نجابی رئیس موسسات خصوصی وزارت تحصیلات عالی افغانستان در حاشیه بازدید از این واحد دانشگاهی گفت: بدون تردید می توان گفت یکی از امور بسیار مهم هر کشور تقویت پایه های اقتدار ملی آن کشور است و رسیدن به ترقی و تعالی در عصر سلطه و حاکمیت نظامهای اقتصادی حال حاضر میسر نخواهد بود، مگر از طریق پیشرفت های علمی.

وی اعمال تحریم های مغرضانه علیه ایران را یکی ازعوامل پیشرفت و توسعه دانست، ادامه داد: ایران با توجه به ظرفیتهای بالای نیروی انسانی ، علمی و پژوهشی ، پیشرفت قابل ملاحظه ای در عرصه های تحقیقاتی و پژوهشی و قرار گرفتن بر قله های پر افتخار علمی داشته است.

مهر نجابی گفت: امیدواریم دیگر کشورهای بزرگ جهان اسلام نیز مانند ایران در مسیر ترقی و پیشرفت قرار گرفته و در این مسیر از کشور ایران الگوبرداری کنند .

وی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی بسیار بزرگ و دارای ظرفیت های علمی بی نظیر ارزیابی کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات دارای آزمایشگاه های بی نظیر با تجهیزات به روز است و برای پیشرفت سطح علمی دانشجویان، فضایی مثال زدنی است بنابراین سعی می کنیم از فرصت ایجاد شده برای برقراری ارتباط های موثر دانشگاه های افغانستان با واحد علوم و تحقیقات بهترین بهره برداری را داشته باشیم .

وی خواستار گسترش فعالیت های علمی به خصوص در بخش های فنی و مهندسی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان شد و به امضاء تفاهم نامه گسترش همکاری های علمی و پژوهشی میان آموزش عالی افغانستان و دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: با امضاء این تفاهم نامه ، فصل تازه ای برای کشور افغانستان برای پیشرفت علمی ایجاد شده است

مهر نجابی گفت: واحد افغانستان دانشگاه آزاد اسلامی فرصت خوبی را برای ارتباطات گسترده علمی دو کشور فراهم کرده است.

وی در حاشیه بازدید از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات از دکتر خسرو دانشجو رئیس این واحد دانشگاهی و تیم تحقیقاتی و علمی واحد علوم و تحقیقات برای بازدید از دانشگاه های افغانستان با هدف گسترش روابط علمی، فرهنگی و همکاری های مشترک فی مابین دعوت به عمل آورد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.